عباسی:

مذاکره با آمریکا تنها در قالب برجام متصور خواهد بود

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاست ثابت ایران مذاکره نکردن با آمریکا است، گفت: اگر بنایی هم بر مذاکره باشد تنها در قالب برجام بوده که آن هم منوط به وجود ضمانت بین المللی و برداشتن تحریم‌ها و دادن خسارت به ایران است.
کد خبر: ۴۰۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 07June 2020

مذاکره با آمریکا تنها در قالب برجام متصور خواهد بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران اظهار داشت: این اقدام و موضع‌گیری‌های آمریکا همچون گذشته مصرف داخلی برای کشور خودشان دارند، آن‌ها می‌خواهند فرافکنی کنند تا مطالب و مناقشات را به گردن جمهوری اسلامی بیندازند.

وی توضیح داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست ثابت ما با آمریکا این است که مذاکره نمی‌کنیم، تبادل زندانیان در شرایط فعلی هم یک موضوع هم وزنی است یعنی ممکن است ما افرادی را از آن‌ها داشته باشیم و آن‌ها هم افرادی از ما داشته باشند البته که زندانیان ما در داخل آمریکا مشکلی نداشته و آمریکایی‌ها به دلایل سیاسی آن‌ها را دستگیر می‌کنند تا بتوانند باج خواهی کنند. در نهایت فکر نمی‌کنم این موضوع در روابط ما تاثیری بگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آمریکا می‌خواهد مذاکره کند باید به برجام برگردد و مذاکره هم با سایر کشور‌های عضو برجام باشد همچنین ضمانت نامه بین المللی و تعهد نامه‌ای را به ما بدهند تا ما ادامه مذاکرات را در قالب ۵+۱ ادامه دهیم این یعنی مذاکرهِ تنها با آمریکا صورت نمی‌گیرد.

عباسی افزود: شرط دیگر ادامه مذاکرات هم دادن خسارت خارج شدن آمریکا از برجام و برداشتن تحریم‌ها است ما مذاکره را فقط در قالب برجام و منوط به دادن تعهد و ضمانت بین المللی انجام می‌دهیم آمریکا باید تحریم‌های برجام را بردارد و خسارت دهد تا قابلیت مذاکره وجود داشته باشد. ما چارچوب جدیدی برای مذاکره متصور نیستیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها