نویسنده دفاع مقدس مطرح کرد؛

هلاکت 300 تن از استعمارگران انگلیسی به دست زنان مبارز استان بوشهر

«محمدکاظم اتابک» با اشاره به اینکه دایرة‌المعارف نقش زنان در دفاع مقدس کار کلیدی است گفت: زنان مبارز استان بوشهر 300 نفر از استعمارگران انگلیسی را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۴۰۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 07June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «محمدکاظم اتابک» از نویسندگان دفاع مقدس در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کار در حوزه شهدای زن منشأ تحول است.

وی با بیان ضرورت احیای دانشنامه زنان در دفاع مقدس گفت: دانشنامه زنان می‌تواند یک منبع مطالعاتی قوی بود که می توان از آن چند جلد کتاب چاپ کرد.

‌نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه 800 الی 900 صفحه اطلاعات در حوزه دفاع مقدس جمع آوری شده خاطرنشان کرد: استان بوشهر زنان مبارز در شهرستان های دشتی، دشتستان و تنگستان دارد.

اتابک با بیان اینکه زنان مبارز علاوه بر وظایف خود در ترویج جهاد در کنار همسران و فرزندان خود بوده حضور داشته اند افزود: این زنان بودند که به مردان جرأت دفاع و جهاد می دادند.

وی به نقش تاثیرگذار زنان مبارز «لرده» اشاره کرد و گفت: زنان مبارز استان بوشهر 300 نفر از استعمارگران انگلیسی را به هلاکت رساندند.

این نویسنده رویکرد منابع مطالعاتی را بررسی کرد و بیان داشت: زنان بوشهری در تمام عرصه‌های دفاع از میهن حضوری فعال داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار