شهید «حسین صفاشور»؛

همیشه حاملان قرآن و سنن رسول خدا باشید

شهید «حسین صفاشور» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: همیشه حاملان قرآن و سنن رسول خدا باشید و با زبان و رفتار خویش مبلغ اسلام باشید.
کد خبر: ۴۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 07June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «حسین صفاشور»، 19 تیرماه 1341 شمسی در محله‌ی کوچه باغ تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شده، به فعالیت‌هایش در راه تثبیت انقلاب ادامه داد. پس از آغاز جنگ تحمیلی در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و سرانجام در 29 اسفندماه 1366 در عملیات بیت‌المقدس 3 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسین صفاشور»، 19 تیرماه 1341 شمسی در محله‌ی کوچه باغ تبریز به دنیا آمد. نامش را به تاسی از سرور و سالار شهیدان، حسین نهادند. ابتدایی را در مدرسه ساسان و دوره راهنمایی را در مدرسه آذرآبادگان کوی فیروز خواند. دوره متوسطه را در دبیرستان سعدی شروع کرد.

با اوج‌گیری انقلاب اسلامی و با وجود سن کم، در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شده، به فعالیت‌هایش در راه تثبیت انقلاب ادامه داد. با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه رفت و در واحد اطلاعات لشکر 31 عاشورا مشغول خدمت شد.

وی در عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر 4، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و 5، نصر 7 و بیت‌المقدس 2 حضور داشت. در منطقه عملیاتی ماووت، ماموریت شناسایی معابر دشمن را بر عهده داشت که آن‌جا نیز رشادت‌های زیادی از خود به جای گذاشت و سرانجام در تاریخ 29 اسفندماه 1366 در عملیات بیت‌المقدس 3 در حالی که مسئولیت یکی از تیم‌های شناسایی واحد اطلاعات لشکر عاشورا را بر عهده داشت، بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر شهید شد.

خصوصیات بارز شهید:

باتقوا، ایثاگر، شجاع و عارف بود. نمازهای خود را اول وقت خوانده، در شرایط سخت هم نماز شبش را ترک نکرده و به همرزمان اطلاعاتی‌اش سفارش می‌کرد، نیروهای اطلاعاتی باید اهل نماز شب باشد. علاقه زیادی به ائمه معصومین(ع) داشته و به جزئیات فرایض دینی عمل می‌کرد. فردی متواضع و فروتن بود. کارهای سخت برایش آسان می‌نمود و هیچ وقت خسته نمی‌شد.

خاطرات، «مهدی سلمان‌پور»، همرزم شهید:

روزها درس می‌خواند و شب‌ها به واحد احتیاط مسجد محل می‌رفت. به نماز اول وقت و حضور در هیئت‌های مذهبی اهمیت زیادی قائل بود. پنجشنبه‌ها در هیئت قمر بنی هاشم(ع) حاضر می‌شد و نسبت به توزیع چای و شیرینی در هیئت کمک می‌کرد.

علاقه زیادی به فوتبال و کوهنوردی داشت و بیشتر معاشرتش با بچه‌های حزب‌الهی و متدین محله بود. در سلام دادن پیشی می‌گرفت. یک قرآن جیبی همیشه همراهش بود. در سختی‌ها همراه دوستانش بود.

به غیبت کردن حساس بود و زود حرف را عوض می‌کرد. آرزوی شهادت داشت. زیاد دعا می‌کرد و از خدا شهادت در راهش، طلب می‌کرد. بیشتر به حضرت فاطمه(س) متوسل می‌شد و زیاد گریه می‌کرد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

حمد و سپاس به خداوند یکتا که رب‌العالمین است و درود و سلام به آخرین فرستاده‌اش پیامبر اسلام و جانشینانش از مولای متقیان تا آخرین اوصیاء اینجانب با آگاهی تمام و هوشیاری کامل وصیتی چند به خانواده‌ام دارم.

اولا عبادات واجب و مستحبی مخصوصا نماز و روزه و بقیه فرضیات را حفظ و عامل و همیشه حاملان قرآن و سنن رسول خدا باشید و با زبان و رفتار خویش مبلغ اسلام باشید. بنده پشتیبانی از اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را موکدا سفارش می‌کنم و همیشه هر چه در توان دارید حتی با گفتار خویش پشتیبان انقلب و ادامه جنگ تا پیروزی نهایی باشید.

ثانیا زحماتی به شما دارم:

1- 10 روز، روزه واجب دارم. یک ماه نمازهای یومیه و یک ماه نماز یومیه شکسته دارم که حتما به جا آورید.

2- از موجودی‌های اینجانب مبلغ 15 هزار تومان(150000 ریال) به عنوان خمس مال از آن جدا نموده و به نماینده امام بدهید.

3- مبلغ 5 هزار تومان(50000 ریال) به عنوان رد مظالم به جای معرف خود برسانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها