مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد؛

چاپ کتاب نقش زنان استان مازندران در دفاع مقدس

«سمیه قاسمی طوسی» از چاپ کتاب نقش زنان استان مازندران در دفاع مقدس در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 07June 2020

چاپ کتاب نقش زنان استان مازندران در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران که در سالن جلسات فرمانداری ساری برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس بک برهه از زمان است که اوج ایثار شکل گرفت و زنان و مردان در مسیری با الهام‌گیری از آرمان‌های ارزشمند دینی و الهی پا بر منیت‌ها گذاشته و به ندای امام (ره) لبیک گفته و ایثارآفرین شدند.

وی بر ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های حاضر و آینده تأکید کرد و گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید برنامه‌ها را به سمت و سوی این فرهنگ مقدس ببریم و در این راستا دستگاه‌ها باید پیوست بانوان را به‌طور ویژه ببیند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا باید فضای مجازی را تقویت کنیم و در این راستا با انتشار کلیپ‌ها، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و... با محتوای دفاع مقدس نقش فضای مجازی و رسانه‌ها را پررنگ ببینیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده است، گفت: گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

طوسی پدران و مادران شهدا را گنجینه‌های دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به اینکه نباید این گنجینه‌ها را از دست بدهیم، بر ضرورت جمع آوری خاطرات‌شان تأکید کرد و با بیان اینکه مجموعه‌ای از خاطرات ارزشمند در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است، از چاپ کتاب نقش زنان استان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: خاطرات اگر درست منتقل شود رسالت خود را انجام می‌دهد.

این مسئول حفظ روحیه و حفظ کیان خانواده را نوعی جهاد برشمرد و افزود: برای پایه‌ریزی نظام خون جوانان زیادی را دادیم و مدیون خون شهدا هستیم.

طوسی ضمن برشمردن برنامه‌های کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: تولید کتابچه دفاع مقدس، پرداختن به نقش کودکان و نوجوانان در دفاع مقدس، بهره‌مندی از راویان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بخصوص شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه‌هاست.

وی با تاکید بر عدم اجرای برنامه‌ها به‌صورت  شعاری و نمایشی افزود: تاکید ما بر پررنگ بودن نقش و آگاهی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به لزوم تبیین درست واقعیت‌های جنگ تأکید کرد و گفت: باید الگوهای درست دفاع مقدسی را به مردم منتقل کنیم و برای این حوزه وقت بگذاریم که مدیون شهدا هستیم.

«گلی کهنسال» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز بر بومی‌ شدن برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت کرونایی و عدم اجرای برنامه‌های همایشی، باید در زمینه پژوهش ورود پیدا کنیم و خروجی خوبی داشته باشیم.

وی از چاپ کتاب اسناد جامع زنان استان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: این کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حمایت اداره کل امور بانوان استانداری به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها