برگزاری جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر بستان

جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر بستان با حضور سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ - 07June 2020

برگزاری جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهر بستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر بستان امروز با حضور سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرماندار دشت آزادگان، بخشدار بستان، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس سوسنگرد و دیگر مسئولین محلی برگزار شد برنامه ریزی لازم برای کلنگ زنی و ساخت یادمان شهدای گمنام شهر بستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه از سردار یوسفی دعوت شد که در مراسم کلنگ زنی ساخت دانشگاه پیام نور و همچنین افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر بستان شرکت کند که مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز به واسطه خیر و برکت وجود و حضور شهدای گمنام در این منطقه پذیرای دعوت مسئولین این شهرستان شد و کلنگ ساخت دانشگاه پیام نور بستان را به زمین زد.

بستان شهری است در استان خوزستان، این شهر یکی از شهرها و بخش‌های شهرستان دشت آزادگان در مرز غربی خوزستان در ۸۵ کلیومتری شهر اهواز و در مجاورت استان میسان عراق و شهر العماره کشور عراق می‌باشد.

بستان به خاطر نبردهای نیروهای ایرانی و عراقی در جنگ ایران و عراق شهرت دارد. نیروهای عراقی به قصد رسیدن به اهواز، در چهارم مهر ماه ۱۳۵۹ شهر بستان را به اشغال خود درآوردند اما در هشتم مهر ماه ۱۳۵۹ این شهر موقتا آزادگردید.

در بیست‌و یکم مهر ۱۳۵۹ برای بار دوم این شهر به اشغال ارتش عراق درآمد و تا عملیات طریق‌القدس در دهم آذر ماه ۱۳۶۰ در اشغال باقی ماند. منطقه چذابه یکی از تاثیرگذارترین جغرافیاهای دوران دفاع مقدس در ۱۶ کیلومتری این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار