محمدعلی الحوثی:

زندگی «رمضان عبدالله» مملوء از تلاش در مسیر مقاومت بود

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که زندگی دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین مملوء از تلاش در مسیر مقاومت بود.
کد خبر: ۴۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 08June 2020

زندگی «رمضان عبدالله» مملوء از تلاش در مسیر مقاومت بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیام تسلیت خود به‌مناسبت درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که زندگی رمضان عبدالله، مملوء از تلاش در مسیر مقاومت بود؛ ایشان به هدف مقدس خود یعنی آزادسازی کامل خاک فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست ایمان داشت.

وی خاطرنشان کرد: رمضان شلح نقش مهمی در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایفا کرد؛ ما درگذشت وی را به خانواده ایشان و تمام اعضای جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع‌گیری‌های رمضان شلح در قبال محور مقاومت کاملاً مشخص و آشکار بود و همین مسأله از وی یک فرمانده حکیم و با تدبیر ساخت.

شامگاه شنبه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین از درگذشت دبیرکل سابق این جنبش بعد از طی کردن یک دوره بیماری، خبر داد.

روز گذشته پیکر «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی در «اردوگاه یرموک» واقع در دمشق، پایتخت سوریه به خاک سپرده شد.

خاکسپاری پیکر رمضان عبدالله در اردوگاه یرموک در حالی است که پیش‌تر برخی منابع اعلام کرده بودند که مصر با خاکسپاری پیکر وی در غزه موافقت کرده است.

رمضان شلح استاد اقتصاد دانشگاه غزه و از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که پس از شهادت «فتحی شقاقی» رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴) بر عهده داشت.

رمضان عبدالله که به‌دلیل نقش مؤثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا تحت تعقیب قرار داشت، پیش‌تر در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ (۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته مطالعات خاورمیانه بود. وی به دو زبان انگلیسی و عبری تسلط کامل داشت.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها