رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

افتتاح دوره استانداردسازی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه/ پلیس ما از نظر اخلاق حرفه‌ای قابل مقایسه با هیچ یک از پلیس‌های دنیا نیست

سردار مهدی معصوم بیگی از افتتاح دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کوپ خبر داد و گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزش نظری و عملی در تلاش هستیم مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان کلانتری و پاسگاه را در سطح پلیس شایسته اسلامی ارتقاء دهیم.
کد خبر: ۴۰۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ - 08June 2020

افتتاح دوره استانداردسازی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه/ پلیس ما از نظر اخلاق حرفه‌ای قابل مقایسه با هیچ یک از پلیس‌های دنیا نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم افتتاحیه دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تاکید بر ضرورت استانداردسازی رفتار پلیس اظهار داشت: کار پلیس عبادت است، هدف اصلی ما نیز بالا بردن سطح کیفی خدمات در کلانتری‌ها و پاسگاه‎هاست لذا با اتخاذ راهبرد‌های لازم در صدد هستیم با ارتقاء مهارت‌های مرتبط با دانش، بینش و سلوک رفتاری، حداکثر خدمات مطلوب را به شهروندان ارائه کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا هدف از برگزاری کارگاه آموزشی را تحقق فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در تصویرسازی از پلیسِ خیرخواه، کاربلد، حرفه‌ای و مهربان در ذهن مردم عنوان کرد و افزود: معظم‌له کلانتری و پاسگاه‌ها را پیشانی و ویترین نیروی انتظامی، نیرو‌های مسلح و نظام اسلامی برشمرده‌اند که در منظر همگان قرار دارند و مستمراً توسط مردم ارزیابی می‌شوند لذا این فرمان ایجاب می‌کند رفتار، گفتار و عملکرد صحیح کارکنان گویای یک پلیس مومن، انقلابی و حرفه‌ای باشد تا آحاد جامعه با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت کنند.

این مقام ارشد انتظامی راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در سازمان پلیس را که منجر به ارتقاء مهارت‌های مختلف کارکنان شده است، بیانگر اهمیت امر آموزش از سوی ناجا عنوان کرد و ادامه داد: این اتفاق مهم نتیجه بسیار مطلوبی برای سازمان پلیس داشته است و آن افزایش رضایتمندی مردم است.

وی با طرح این موضوع که پلیس ما از منظر اخلاق حرفه‌ای قابل مقایسه با هیچ یک از پلیس‌های دنیا نیست، گفت: خداوند را شاکریم که در سایه تربیت صحیح و اسلامی در حال حاضر کارکنان پلیسِ نظام اسلامی افرادی مومن، حرفه ای، مقتدر، خیرخواه و مهربان هستند و از این لحاظ به خود می‌بالیم.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در سایه تعالیم دینی، پلیس نظام اسلامی مظهر رافت، درستی و مهربانی است و کارکنان پلیس در تراز اسلامی ملجاء و پناهگاه ستم دیدگان، یار و یاور مظلومان و امید مردم در مقابله با ناهنجاری‌ها هستند.

اولویت، استفاده از قدرت مجاب گری و اقناع سازی

سردار معصوم بیگی در بخش دیگر این ارتباط ویدئو کنفرانس خطاب به کارکنان حاضر در کارگاه آموزشی گفت: امروز سازمان‌ها و کارکنانی در پیشبرد ماموریت‌های محوله موفق هستند که از قدرت «کلام» و «بیان» خوب برخوردار باشند از این رو پلیس نیز بایستی خودش را به قدرت مجاب‌گری، اقناع و همراه سازی و هنر هم‌افزایی که در حقیقت همان سرمایه اجتماعی پلیس محسوب می‌شود، مجهز کند.

وی بیان کرد: اولین ابزار و سلاح پلیس گفتار است، در واقع مهارت پلیس بایستی به گونه‌ای باشد قبل از اینکه بخواهد از دیگر سلاح و تجهیزات خود بهره ببرد با استفاده از ابزار لسانی، رفتاری و گفتمان صحیح خود صحنه را مدیریت و کنترل کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ماموریت نیروی انتظامی را ممزوج و جدا نا‌شدنی از آموزش دانست و افزود: حوزه آموزش به لحاظ حساسیت و تاثیری که بر امنیت و احساس امنیت دارد بایستی به صورت مستمر ادامه داشته باشد و نتیجه آن ورزیدگی کارکنان در حوزه‌های مختلف ماموریتی باشد.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر پیگیری جدی امور آموزشی و اهتمام ویژه همه فرماندهان و کارکنان به امر آموزش افزود: چنانچه یکایک کارکنان به این مهم به عنوان یک ضرورت و نه به عنوان یک نیاز همت گمارند شاهد تعالی سازمان و تعالی تعامل و ارتباط بین پلیس و مردم بیش از پیش خواهیم بود.

موفقیت نیروی انتظامی در گرو موفقیت کلانتری و پاسگاه

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه اظهار داشت: حوزه‌های کلانتری و پاسگاه به میزانی که موفق باشند ماموریت نیروی انتظامی با موفقیت مواجه خواهد شد؛ به عبارتی موفقیت بخش عمده نیروی انتظامی در گرو عملکرد کوپ‌ها و بخش عمده موفقیت کوپ‌ها در گرو رفتار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بین رفتار، منابع، تجهیزات، خروجی کار و تاثیر دیگران در ماموریت پلیس، بیش از ۵۰ درصد رضایت مندی مردم و نارضایتی مردم در گرو رفتار پلیس قرار گرفته است بنابراین مقوله رفتار صحیح با مردم جزء موضوعاتی است که حتماً در این دوره از کارگاه آموزشی بیش از دوره‌های دیگر مورد اهتمام و توجه است.

این مقام ارشد انتظامی خدمت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را فرصتی ذی قیمت ارزیابی کرد و گفت: این مراکز انتظامی به دلیل قرار داشتن در نقطه تماس با مردم و توانایی گره گشایی از مشکلات مردم می‌توانند غبار غم و اندوه را از چهره مردم بزدایند و با خیر و برکتی که خداوند متعال از بابت خدمت رسانی بی منت عنایت خواهد کرد، کارکنان در دنیا و آخرت رستگار و عاقبت به خیر شوند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: هدف غایی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتقاء سطح رفتار و سلوک روسا و کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه هاست.

وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه آموزش‌های صحیح بتوانیم هم موجبات صیانت از کارکنان را فراهم آوریم و هم مسیر خدمات رسانی را بیش از پیش برای مردم هموار کنیم.

با توجه به شرایط خاص بهداشتی در کشور و ضرورت استمرار و برگزاری گارگاه آموزشی به جهت ارتقاء مهارت‌های تخصصی و حرفه ای، دوره اول استاندارد سازی و تعالی رفتار ویژه ۴۰۰ نفر از کارکنان کوپ‌های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اساتید درون و برون سازمانی به منظور ارتقاء مهارت‌های رفتاری و ارتباطی کارکنان، برگزار و کارکنان طی سه روز با تکنیک­‌ها و مهارت­‌های کلامی، تکنیک­‌ها و مهارت­‌های ارتباطی، تکنیک­‌ها و مهارت­‌های کنترل خشم، تکنیک­‌ها و مهارت­‌های کنترل استرس و هیجان، بهداشت روان و اخلاق کاربردی آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار