دبیر کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان:

رشادت‌های رزمندگان به نسل جوان انتقال یابد

«سمیه اقدامی» با تاکید بر نقش اصحاب رسانه در انتشار آثار دوران دفاع مقدس گفت: امیدواریم بتوانیم رشادت‌های شهدا و رزمندگان به خصوص زنان را در دفاع مقدس بیش از گذشته به نسل‌های جوان‌تر نشان دهیم.
کد خبر: ۴۰۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 08June 2020

رشادت های رزمندگان به نسل جوان انتقال یابد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سمیه اقدامی» دبیر کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس کمیته زنان دفاع مقدس استان‌ها که به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس با حضور ۱۰ استان به طور همزمان از تهران مدیریت شد، اظهار داشت: این جلسه به ریاست «مریم مجتهدزاده» در راستای ماموریت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

دبیر کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان هدف از برگزاری این نشست را ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان و چگونگی انتقال تجربه سال‌های انقلاب و دفاع مقدس به مردم به‌خصوص جوانان عنوان کرد و تصریح کرد: ماموریت کاری ما که از سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

وی افزود: از اهداف دیگر این برنامه‌ها برگزاری باشکوه چله دفاع مقدس همانند چله انقلاب است تا بتوانیم رشادت‌های رزمندگان و به خصوص زنان را در دفاع مقدس بیش از گذشته نشان دهیم.

اقدامی با اشاره به اینکه استان گیلان هشت هزار شهید دارد، افزود: همه شهدا، مادران، همسران و دخترانی داشته و دارند که متاسفانه تاکنون اکثریت مادران شهدا از دنیا رفته‌اند، از این رو باید تلاش کنیم تا بتوانیم از آنان که در قید حیات هستند تا جایی که امکان دارد خاطرات، اسناد و آثار شهدا را ثبت و ضبط کنیم.

دبیر کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان تاکید کرد: با بهره‌گیری از این خاطرات، وصایا و عکس‌ها و هر آنچه که ارزش های دوران دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد، می‌توانیم با تولید محتوا و کارکردهای هنری، مستند، فضای مجازی و... در راستای تحکیم و بنیاد خانواده‌ها بیشتر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان خود به تنهایی ۳۴۰ زن رزمنده دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: اگر بتوانیم تجربیات، خاطرات و رشادت های این بانوان رزمنده و یا سایر رزمندگان را ثبت و ضبط کنیم، می‌توانیم بسیاری از لایه‌های پنهان جنگ و ناگفته‌های فراوانی را بازگو کرده و به مردم بشناسانیم.

اقدامی متذکر شد: بی‌شک اگر تجربه این زنانی که در سنین خیلی کم (۱۵ و ۱۶ سالگی) وارد میادین نبرد شدند و در ستادهای پشتیبانی یا دیگر ستادهای جبهه به عنوان امدادگر حضور داشته و یا کارهای تبلیغی و فرهنگی می‌کردند، بازگو شود، مردم و جوانان بسیاری این رشادت ها و ایثارها را قدر می‌دانند.

دبیر کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان ادامه داد: ما در گیلان بسیاری از کارها و فعالیت‌ها را انجام داده‌ایم اما از آنجایی که کمتر به آن پرداخته شده در اذهان باقی نمانده‌اند.

اقدامی با تاکید بر اینکه رسانه ها و خبرگزاری ها باید در این راستا به ما کمک کنند و در این امر دخیل باشند، افزود: باید نقش و رشادت مادری که فرزندش را در راه دفاع مقدس از دست داده و یا مادرانی که تک فرزند پسر و یا چند فرزند را با هم از دست داده اند بازگو شده و گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه در این ویدئو کنفرانس از طرف هر یک از استان ها پیشنهاداتی داده شد ابراز امیدواری کرد: در استان گیلان هم بتوانیم در راستای نشر ارزش های زنان دفاع مقدس گام‌های موثری برداریم.

استان گیلان ۳۳ شهیده زن، ۶۴ جانباز، سه آزاده، یک هزار و ۴۵۳ همسر‌ شهید، یک مادر دارای چهار فرزند شهید، ۱۴ مادر دارای سه فرزند شهید و ۱۴۶ مادر دارای تک فرزند دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار