دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هدف مشترک دشمنان لبنان از ایجاد ناآرامی‌های اخیر در این کشور

با توجه به بحران مالی در کشور لبنان، دشمنان این کشور می‌خواهند از این بحران برای رسیدن به یک هدف مشترک استفاده کنند.
کد خبر: ۴۰۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ - 09June 2020

هدف دشمنان لبنان از ایجاد ناآرامی‌های اخیر در این کشورگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شنبه شب، پس از گذشت چندین ماه از آغاز تظاهرات‌های ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ در لبنان، احزاب وابسته به جریان ۱۴ مارس، اعتراضاتی را به بهانه مطالبات معیشتی و اقتصادی به راه انداختند.

از این تظاهرات یک فایل ویدئویی در خصوص اهانت به همسر پیامبر اسلام (ص) منتشر شده که در جای خود تأمل‌برانگیز است؛ این توهین با واکنش همه جریان‌های سیاسی لبنان روبه‌رو شد.

الازهر مصر نیز موضع تندی در قبال توهین به همسر پیامبر اسلام (ص) داشت؛ این مرکز اسلامی از علمای تمام مذاهب اسلامی خواست تا اهانت به نماد‌ها و مقدسات دین اسلام را گناه دانسته و تحریم کنند و بر ضرورت احترام به آن‌ها و تحکیم ارزش‌های صلح و گفتگو و تفاهم تأکید داشته باشند.

الازهر مصر همچنین از موضع قاطع علما و مقامات لبنانی در رد این اقدام اهانت‌آمیز تقدیر کرد و از خداوند متعال خواست که با حمایت از ملت لبنان، دل‌های آنان را به یکدیگر پیوند زده و نعمت وحدت، آرامش و امنیت را به آنان و همه کشور‌های اسلامی عطا فرماید.

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان پس از تظاهرات شنبه شب، طرح شعار‌های طائفه‌ای و مذهبی در جریان اعتراضات بیروت را محکوم کرد.

وی از لبنانی‌ها و رهبران سیاسی و مذهبی آن‌ها خواست که هوشیار باشند و با ارتش و نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت در این کشور همکاری کنند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در واکنش به اقدامات فتنه‌جویانه برخی در مناطق مختلف لبنان که چند روز گذشته اتفاق افتاد، تاکید کرد که هر اقدامی که وحدت لبنانی‌ها و امنیت و ثبات و زندگی متحدانه آن‌ها را مورد هدف قرار دهد؛ یک اقدام اسرائیلی است.

وی گفت که هر صدایی که فتنه‌انگیزی را میان فرزندان ملت و دین متحد لبنان ترویج کند؛ صدای عبری (صهیونیستی) است.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز خواستار پایان یافتن تلاش‌ها برای ایجاد فتنه‌های مذهبی شد و تعرض به نماد مذهبی هر گروه و طایفه‌ای را تعرض به کل لبنان قلمداد کرد.

نکته جالب توجه در تظاهرات اخیر در لبنان این است که این توطئه خارجی برای ایجاد ناآرامی در لبنان در روز‌ها و هفته‌های آینده وارد مرحله جدید خواهد شد.

در پایان باید گفت که لبنان در حال حاضر بدترین بحران مالی را از زمان استقلال خود پشت سر می‌گذارد و دشمنان خارجی نیز این بحران را فرصتی برای خلع سلاح حزب‌الله و مقاومت قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار