سردار نقدی در جمع مسئولین بسیج سازندگین کشور:

ثمره‌ انقلاب اسلامی از طریق نگاه لیبرالی بوجود نمی‌آید/ قله فعالیت‌های بسیج سازندگی همگانی شدن فرهنگ جهادی است

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: قله فعالیت‌های بسیج سازندگی همگانی شدن فرهنگ جهادی و خدمت رسانی است؛ پیام مقام عظمای ولایت هم مبنی بر 10 برابر شدن کیفیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، بر همین اساس است.
کد خبر: ۴۰۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ - 08June 2020

دولت پیشنهاد کمک بسیج برای ریشه کنی بیسوادی را قبول نکرد/ثمره‌ انقلاب اسلامی از طریق نگاه لیبرالی بوجود نمی‌آیدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه امروز در جمع مسئولین بسیج سازندگی سراسر کشور که در مجتمع حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی می‌تواند زمینه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کند؛ چرا که ثمره‌ انقلاب اسلامی از طریق نگاه لیبرالی بوجود نمی‌آید. بسیج سازندگی که ادامه دهنده جهاد سازندگی سابق و بر اساس تفکر انقلاب اسلامی بوجود آمده؛ می‌تواند با خلاقیت و ابتکار‌های خودش نظام‌های سابق و منسوخ اداری را کنار زده و مدل جدید و تحول گرایانه را ایجاد کند.

وی با اشاره به پیام نورانی رهبر فرزانه انقلاب به گروه‌های جهادی، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی با هم و با دستگاه‌ها از رسالت اصلی این گروه‌ها است، اگر در قانون اشاره شده که بسیج سازندگی مجری یک طرح عمرانی باشد، برای این است که ظرفیت این سازمان و گروه‌های جهادی نسبت به کار جهادی پایان ندارد و محدود هم نیست؛ اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها محدودیت و عرض و طول برنامه‌ای دارند درحالی‌که گروه‌های جهادی، چون بر اساس انسان محوری برنامه ریزی شده، پایان ندارند؛ البته این موضوع نباید باعث لغزش بسیج به سمت روش‌های رایج شود.

سردار نقدی ادامه داد: قله فعالیت‌های بسیج سازندگی همگانی شدن فرهنگ جهادی و خدمت رسانی است؛ پیام مقام عظمای ولایت هم مبنی بر 10 برابر شدن کیفیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، بر همین اساس است. 

وی تصریح کرد: ایده آل آن است که هر ایرانی بخشی مشخص از زمان و مال خود را برای خدمت به هم وطنان و بویژه محرومین اختصاص دهد؛ بنابراین چون فرهنگ جهادی گذشت، ایثار و کمک به دیگری است، امر آموزش، پزشکی، فرهنگی و ... از این امر مستثی نمی‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه با تاکید براینکه بسیج سازندگی اگر به سمت کار‌های اجرایی، پروژه‌های عمرانی و ... برود در اهداف عالی آن انحراف ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: تفاوت ملت ایران و سایر کشور‌ها در جهان در مبارزه با کرونا، همین روحیه ایثار و گذشت است که این موجب عزت آفرینی و تقویت کننده پیوند‌های اجتماعی در جامعه شده است.

وی همچنین بیان داشت: در زمان مسئولیتم در بسیج و در ابتدای دهه‌ ۹۰ به دولت وقت پیشنهاد دادیم ریشه کنی بیسوادی را در ۳ الی ۵ سال به بسیج واگذار کنید تا از طریق گروه‌های جهادی حل شود و یک رکورد جهانی داشته باشیم؛ اما استقبالی برای آن نشد؛ با این حال الآن هم آمادگی انجام آن را داریم.

سردار نقدی به موج استقبال جهادگران برای خدمت هم اشاره کرد و گفت: ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی صورت می گیرد؛ لذا جهادگران باید مسئله‌های اصلی کشور را اولویت خود قرار دهند و ظرفیت‌ها را با مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و خیرین پای کار بیاورد؛ عرصه جهادگری به چهت آن که محدود نیست و همه اقشار در تمامی سنین می‌توانند در آن حضور داشته باشند براین اساس بسیج سازندگی باید زمینه‌های این فرصت را برای همگان ایجاد کند.

وی اقتصاد و اشتغال زایی را به عنوان محور اصلی فعالیت جهادگران دانست و اظهار داشت: باید برای اشتغالزایی توسط گروه‌های جهادی طرح و برنامه داشت؛ در چند سال گذشته تلاش بسیج سازندگی برای راه اندازی کار گروه‌های اقتصادی باعث رشد نمودار اقتصادی در عرصه‌های کاری کشور شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود:‌ شما باید در تعمیق و گسترش قطب‌های صنایع تبدیلی ورود جدی داشته باشید؛ بیست میلیون تن ضایعات مواد غذایی داریم که می‌شود به چرخه اقتصاد باز گرداند.

وی در ادامه شهرستان ملایر را به عنوان یک شهر نمونه در این عرصه موفق دانست و عنوان کرد: افرادی خوش فکر توانستند کار  مبل را با خلاقیت پیش ببرند به نحوی که اکنون شاهدیم اقتصاد کل شهر بر قطب مبل و منبت وابسته شده و اشتغال زایی خوبی شکل گرفت.

سردار نقدی با بیان اینکه چرا باید محصولات باغات و زراعی و سیفی جات از بین بروند، تاکید کرد: گروه‌های جهادی می‌توانند برای کمک به تبدیل محصولات باغات و زراعی به محصولات متنوع، ابتکار به خرج دهند. البته بسیاری از مساجد، مدارس و حسینیه‌ها و اماکن دیگر وجود دارند که ظرفیت برای این کار را دارند به همین خاطر باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها