دبکا:

گانتز مذاکرات جداگانه‌ای با واشنگتن درباره طرح الحاق دارد

منابع مطلع در فلسطین اشغالی می‌گویند وزیر جنگ این رژیم برای پیشبرد طرح الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، خود وارد مذاکره با مقام‌های آمریکایی شده است.
کد خبر: ۴۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ - 08June 2020

گانتز مذاکرات جداگانه‌ای با واشنگتن درباره طرح الحاق داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر درخواست مقامات آمریکایی از تل‌آویو برای به تعویق انداختن اجرای طرح اشغال سی درصد از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خود برای قانع کردن واشنگتن، دست به کار شده است.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» نزدیک به دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گزارش داد بعد از توافق گانتز و «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه ائتلافی بر مبنای نخست‌وزیری چرخشی، واشنگتن خط ارتباطی جداگانه‌ای با هر کدام از آن‌ها ایجاد کرد.

دبکا، ضمن اشاره به اظهارات نتانیاهو مبنی بر عدم دریافت چراغ سبز از واشنگتن برای اجرای طرح اشغال، به نقل از منابع سیاسی خود نوشت که گانتز و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه اسرائیل تماس‌های متداولی را با «جارد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، «آوی برکوویتز» و «دیوید شنکر» معاونان وزیر خارجه این کشور بر سر موضوع طرح اشغال دارند.

بر اساس این گزارش، در بعضی از تماس‌ها ژنرال «عمیر اِشِل» فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به نیابت از گانتز با آمریکایی‌ها گفتگو می‌کند.

این پایگاه خبری با بیان اینکه گانتز و حزب او (آبی‌وسفید) خواستار داشتن نفوذ در شکل دادن به طرح اشغال کرانه باختری هستند، افزود که شامل جایگاهی در کمیته آمریکایی-اسرائیلی برای طراحی نقشه مرزبندی معامله قرن می‌شود.

نتانیاهو روز گذشته طی جلسه‌ای با یازده نفر از رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری که طرح معامله قرن ترامپ را رد نکرده‌اند، اذعان کرد واشنگتن هنوز برای اجرای طرح اشغال چراغ سبز نداده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیشتر وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نوشته بود با نزدیک شدن موعد اول جولای (۱۱ تیرماه) به عنوان تاریخ اجرای طرح اشغال کرانه باختری، مقام‌های آمریکایی روز یکشنبه پیامی به تل‌آویو ارسال کردند مبنی بر اینکه اجرای این طرح باید به تعویق بیافتد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها