جانشین سازمان بسیج دانش آموزی در گفت و گوی اختصاصی با دفاع پرس:

فقط ۲۵۰۰ معلم آمادگی دفاعی آموزش دیده داریم/ آموزش و پرورش قانون برگزاری درس آمادگی دفاعی را رعایت کند

۴۰۰۰ هزار مربی آمادگی دفاع در مدارس داریم که این درس را در مدارس تدریس می‌کنند در صورتی که فقط ۲۵۰۰ نفر از آن ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶ - 01February 2015

فقط ۲۵۰۰ معلم آمادگی دفاعی آموزش دیده داریم/ آموزش و پرورش قانون برگزاری درس آمادگی دفاعی را رعایت کند

قاسم حبیب زاده جانشین رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره کم توجهی آموزش و پرورش به درس آمادگی دفاعی، گفت: برای باید دبیری که برای تدریس درس آمادگی دفاعی به کلاس درس می رود، نسبت به محتوای درس اشراف کامل داشته باشد موضوعی که متأسفانه کمتر به آن بها داده می شود.  

وی با اشاره به اینکه قانون گذار تأیید صلاحیت مربی که سر کلاس می رود را بر عهده بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش قرار داده، افزود: اگر قرار باشد که هست، درس آمادگی دفاعی به معنای واقعی و در راستای اهدافی که برای آن ترسیم شده در کلاس درس اجرا شود به طور حتم وزارت آموزش و پرورش باید قانون برگزاری این کلاس ها را لحاظ کند زیرا قانون گذار گفته این کلاس ها باید سه ساعت در هفته برگزار شود اما الان یک ساعت در هفته اجرا می شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اظهار این مطلب که این نشان می دهد، آموزش و پرورش دو ساعت از این کلاس ها را حذف کرده، بیان داشت: از سوی دیگر دبیری که سرکلاس می رود نیز باید از قبل آمادگی لازم را برای تدریس داشته باشد همچنین وقتی برای درسی مثل فیزیک زمان کم می آید، مدیر مدرسه نباید بنا به تشخیص خود از درس آمادگی دفاعی بکاهد و بنا به صلاحدید خود نمره ای را بدون برگزاری آزمون برای این درس لحاظ کند.

وی ادامه داد: بنابر این اگر بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش به عنوان متولیان درس آمادگی دفاعی، این درس را جدی نگیرند، اهدافی که برای آن پیش بینی شده قطعا محقق نخواهد شد.

حبیب زاده با اشاره به اینکه برای سال آتی تحصیلی، آموزش و پرورش باید به منظور برگزاری مناسب کلاس های درس آمادگی دفاعی از هم اکنون برنامه ریزی مناسبی برای معلمان داشته باشد و اعتبار لازم آن را هم تأمین کند، عنوان کرد: ما به ازاری هر حوزه بسیج دانش آموزی یک سرمربی آمادگی دفاعی داریم لذا این آمادگی را داریم که برای تک تک معلمان آمادگی دفاعی، آموزش های لازم را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها