پاکسازی کامل جزیره نینوی در شمال غرب عراق

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از پاکسازی کامل جزیره نینوا در شمال غرب این کشور از لوث تکفیری ها خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ - 08June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تیپ انصار مرجعیت وابسته به حشدشعبی عراق از پاکسازی کامل جزیره نینوا از لوث داعش خبر داد.

در بیانیه این تیپ آمده است: حمید الیاسری فرمانده تیپ انصار مرجعیت، مژده پایان عملیات «قهرمانان عراق» برای سرکوب داعش در جزیره نینوی و بسط سیطره کامل در این منطقه جنوب غرب موصل خبر داد.

الیاسری گفت: در عملیات ابطال العراق(قهرمانان عراق) گروه‌های بزرگی از نیروهای مشترک امنیتی اعم از تیپ ۴۴ و فرماندهی عملیات غرب نینوی و فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای اطلاعات سازمان حشد شعبی و دو واحد از نیروهای ارتش و نیروی هوایی ارتش و نیروهای زرهی و مهندسی نظامی حشد شعبی مشارکت داشتند. این عملیات پیشدستانه به منظور مطمئن شدن از عاری بودن کامل جزیره نینوی از بقایای داعش و تسلط کامل بر نوار مرزی میان عراق و سوریه بوده است؛ جایی که واحدهای نیروهای امنیتی مساحت وسیع قریب به ۲۰۰ کیلومتری را در جنوب غرب نینوی با عبور از روستاهای متعدد پاکسازی کردند و این نیروها در تماس مستیم با نیروهای عملیات جزیره صلاح الدین بودند.

در این بیانیه تاکید شده است: رزمندگان تیپ انصار مرجعیت از سرکوب تروریسم در هر زمان و مکانی دست برنخواهند شد و این عملیات پیشدستانه برای گسترش امنیت در کل عراق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها