یادداشت/ نعیمه شفیعی جایدری

شهدا وفادار‌ترین فرزندان حضرت روح الله (ره) بودند

شهدا وفادار‌ترین فرزندان حضرت روح الله (ره) بودند و چه لذت بخش که او هم بر بازوان ستبر شما بوسه زد.‌ ای شهیدان خوشا به حال شما که در زیباترین دشت آلاله آرمیده‌اید. خوشا به حال شما که در بلندترین قله افتخار ایستاده‌اید.
کد خبر: ۴۰۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ - 08June 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس – نعیمه شفیعی جایدری؛ به راستی در طول تاریخ، آنچه که ضامن بقاء و رشد فرهنگ اسلامی شده، از دو عنصر ایثار و شهادت تشکیل گشته که بدون این دو عنصر، ادامه حیات معنوی میسر نیست. لذا قداست و شرافت شهادت از آن رو در بعد ارزشی حیات دنیوی و اخروی بشر حائز اهمیت بوده و مقدس است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «حقیقت شهادت، حقیقت عظیمی است. اگر این حقیقت به وسیله کسانی که امروز در قبال آنان مسؤولیت دارند زنده بماند و حفظ شود و تقدیس و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که اینها کرده اند، بهره خواهند برد، همچنان که تاریخ بشریت از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابی عبد الله الحسين بهره می برد، چون کسانی که وارث آن خون بودند، مديرانه ترین و شیوا ترین روش ها را برای زنده نگه داشتن این خون به کار بردند.»

شهدا وفادار ترین فرزندان حضرت روح الله (ره) بودند و چه لذت بخش که او هم بر بازوان ستبر شما بوسه زد. ای شهیدان خوشا به حال شما که در زیباترین دشت آلاله آرمیده اید. خوشا به حال شما که در بلندترین قله افتخار ایستاده اید.

شهیدان در روزهایی که سینه سپر کردند و گلوله ها را به تمسخر گرفتند. وقتی پشت خاکریزها سنگر گرفتند و تانکها را به مبارزه طلبیدند، وقتی مسلسلها را استهزا کردند؛ دشمن خوار و خفیف شد.

آن روزها دشمن از دلاوریهایتان خواب آرام نداشت. شما از رگهای بریده تان زیباترین سرود امید و پیروزی را فریاد کشیدید، همان وقت زیباترین حماسه ها سروده شد و بزرگترین ایثارها به تحقق پیوست. آری آن روزها گذشت ولی شما نگذشتید. آن روزها سپری شد و شما هنوز هستید.

(و لما تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء) شما در جای جای این مرز و بوم حاضر و ناظر اعمال و رفتار و چگونه زیستن مایید پس سلامتان باد ای عزیزان نازنین. سلامتان باد ای سرهای جدا شده از ستم. سلامتان باد ای دستهای قلم شده از جفاء سلامتان باد ای پاهای قطع شده در میدان مین. ای بلند قامتان تاریخ این مرز و بوم.

شهیدان هرگز فراموش نمی شوند. گل یاد شما هرگز در باغ ذهن ما پژمرده نمیشود. درخت سبز خاطره شما هرگز خزان نخواهد شد. شما پرفروغ ترین ستاره های این قرن هستید. شما معطرترین باغهای این دشت هستید. شما همواره زنده اید تا آن روز که با پیکر خونین، لبخند زنان از خاک در آئید و به یاری ما بشتابید.

قدرت رهبری و به کارگیری سایر منابع انسانی مانند جوانان انقلابی و استفاده از فنون نظامی و فناوری جنگی و امکان ترکیب این توان های بالقوه از سوی جمهوری اسلامی ایران بود. در روزهای اولیه تجاوز با همتی مردانه و با انجام بیش از ۲۲ عملیات پدافندی و آفندی تا پایان سال ۱۳۵۹ راه را بر دشمن بست و تا رسیدن جوانانی که برای دفاع از آرمان های انقلاب و در اطاعت از فرمان رهبری آن حاضر بودند، بدون هیچ پرسشی به میدان مبارزه و جهاد بیایند و علیرغم مشاهده پیکرهای پاره پاره شده همرزمان خود، اشتیاق شان به شهادت و ماندن بر پیمانی که با رهبری انقلاب بسته بودند، افزوده می گشت؛ توطئه دشمن را در نطفه خفه کردند. آنان که ندای رهبر خود را به جان و دل لبیک می گفتند و در همه صحنه ها با شور و شوق جانفشانی می کردند. آنان مسافران کوی دوست بودند که برگ سبز اقامت در دیار «عند ربهم يرزقون» را از یار گرفته و در جمع گروه «راضية مرضية » به سوی بهشت رضوان می‌شتافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار