دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه خبر داد؛

خدمت رسانی متنوع ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی به بیماران کرونایی

حجت‌الاسلام زمانی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه در ایام کرونا در زمینه‌های مختلف به بیماران کرونایی خدمت رسانی کردند.
کد خبر: ۴۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 08June 2020

خدمت رسانی متنوع ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی به بیماران کروناییبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین «محمدحسن زمانی» دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استان که در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: تلاش‌هایی که حوزویان در این ایام به عنوان کار جهادی انجام دادند برگ زرینی در تاریخ روحانیت بود.

وی با تاکید بر اینکه طلابی که در امور جهادی شرکت کردند برای مناصب آینده حوزوی شایسته‌تر هستند، افزود: طلاب خواهر نیز در تغسیل جنازه‌های مومنات به صورت افتخارآمیز حضور پیدا کردند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تعمیم روحیه جهادی به طلاب و اساتید، ارسال گزارشی از فعالیت استان‌ها به مدیریت حوزه و جلب همکاری شش نهاد دیگر حوزوی باید به صورت مصمم دنبال شود.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه بیان کرد: ویروس کرونا ابتدا به ۱۵ استان وارد شد که قم نخستین استان نبود، قم نخستین شهری بود که پزشکان آن افتخار کشف کرونا را داشتند و به جای تشویق، به این شهر اتهام ‌زده شد.

زمانی عنوان کرد: ظرفیت انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم و مراکز روانشناختی و مشاوره‌ای استفاده کرده و کمیته مشاوره را با ۷۵ عضو تشکیل دادیم که بسیار موثر ظاهر شدند، با توجه به موفقیت طلاب در امر مشاوره، برخی از روسای بیمارستان‌ها پیشنهاد کردند که دوره‌های آموزشی برای مشاوره توسط حوزه برای پرستاران برگزار شود.

وی با بیان اینکه گندزدایی و آفت زدایی برای بیمارستان ها، مدارس، منازل و خیابان‌ها توسط طلاب انجام شد، ادامه داد: برای خدمت به جامعه لازم است انواع خدمات انتخاب شود، تنوع خدمات ما را به سمت ایجاد ۱۰ کمیته تخصصی در قم و برخی استان‌های دیگر سوق داد.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه افزود: به محض کشف کرونا، ستاد بحران تشکل شد، نخستین کمیته، کمیته عیادت از بیمارستان‌ها بود که حدود ۷۰۰ طلبه در قم ثبت نام شدند، هزار و ۲۵۰ طلبه جهادی در قم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی در کشور در چند ماه اخیر وارد میدان شدند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به خدمات طلاب به بیماران کرونایی گفت: تعدادی از طلاب به جای عیادت، همراهی با بیماران را پذیرفتند، برای توجیه طلاب پنج ساعت دوره آموزش، پنج ساعت دوره مشاوره و مراقبت و سه ساعت دوره اطلاعات پزشکی برای هر طلبه برگزار کردیم.

زمانی خاطرنشان کرد: بخشی از طلاب ما در زمینه تجهیز و تشییع مرحومین کرونا فعالیت کردند، در برخی از شهر‌ها مشاهده کردیم که غسال‌ها حاضر به غسل مومنان نبودند که در این شرایط طلاب وارد میدان شدند، بررسی خانواده‌های محروم و امدادرسانی به آن‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار