یادداشت/عباس علی شاه

پدران و مادران شهدا اسوه صبر و مقاومت

امروز شهدا نیستند، اما یاد و نامشان هست و  پدران و مادران شهدا بعنوان نماد صبر و ایستادگی نقطه قوت همه آن‌هایی هستند که باور دارند روزی همه کسانیکه از نمد‌های ریاکاری و دو رنگی برای کسب منافع دنیوی کلاهی بافته اند، رسوا خواهند شد.
کد خبر: ۴۰۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ - 19June 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس-  عباس علی شاه؛ هنگامیکه نام شهدا را بر زبان می آوریم  و برگ برگ جانفشانی و ایثار آنها را در دفتر تاریخ ۸ ساله جنگ تورق می کنیم،  اگر چه بسیاری از درک آن عاجزیم اما بی اختیار روح و روانمان از هر آنچه در قید و بند دنیای فانی است پر کشیده و به ایام مانی و جاودان فرود می آید.

روزگار یک رنگی و پاکی  که  سینه های زخم خورده و التیام نیافته از جور هم دل و همراه و نه برای نام و نان که برای سربلندی این دیار و مردمانش  در برابر یک دنیا خصم سپر شد و  هزاران سینه بشکافت تا آرامش و امنیت را برای سزاوارترین مردم دنیا به ارمغان بیاورد.

افسوس که  پس از جنگ عده ای برای نیل به اهداف دنیوی و سیاسی  پای بر هر آنچه افتخار و  ارزش بود  نهاده و با چپاول و غارت بیت المال همه ما را شرمنده زخم خوردگان جنگ نمودند، اما باز هم روزنه امیدی هست که  یاد و نام  شهدا  ما را مجاب کرده بغض را در گلو فرو برده  و دردهایمان را در دل بریزیم.

امروز شهدا نیستند اما یاد نامشان هست  و  پدران و مادران شهدا بعنوان نماد صبر و ایستادگی نقطه قوت همه آنهایی هستند که باور دارند روزی همه کسانیکه از نمدهای ریاکاری و دو رنگی برای  کسب منافع دنیوی  کلاهی بافته اند، رسوا خواهند شد.

پدران و مادران شهید که پس از سالها فراغ و هجر به سوی یگانه مانا هجرت ابدی نموده و با فرزندان خود دیدار می نمایند که این قلم نه برای گله از هجرت ایشان است که بی گمان" ارجعی الی ربک "  دعوت حضرت حق  و  باور همه ما و از آن گریزی نیست،  اما آنچه  نمک بر زخم های خانواده معظم شهدا می باشد، سخنان عده ای نادان است که ندانسته و  بدون تحقیق بر زبان می آورند که ای کاش این زبان تند و تیز را برای احقاق حقوق خود از اختلاسگران و غارتگران بیت المال و آقازاده های بی درد در دهان می چرخانند.

به هر حال همه ما باید به این باور برسیم و به نسل امروز یادآور شویم که هر چه داریم از خونهای پاک شهداست و مرهون ایثار بهترین فرزندان این سرزمین است  که یقینا مسوولان ما که پایه های میزشان بر خونهای شهدا بنیان نهاده شده وظیفه ای به مراتب سنگین تر بر دوش دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار