حجت‌الاسلام قریشی:

مسابقه ندادن با ورزشکاران صهیونیستی به مثابه حفظ ارزش‌ها و دفاع از حرم اهل بیت (ع) است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاری که سال‌ها برای رسیدن به مدال تلاش می‌کند، اما به هنگام مقابله با ورزشکار رژیم صهیونیستی به دلیل دفاع از ارزش‌ها و حریم اهل بیت (ع) از خود گذشته و پهلوانی به خرج می‌دهد و حاضر به مسابقه دادن نمی‌شود، به نوعی او نیز یک مدافع حرم است.
کد خبر: ۴۰۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 09June 2020

مسابقه ندادن با ورزشکاران صهیونیستی به مثابه حفظ ارزش‌ها و دفاع از حرم اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امروز در دومین هفته از چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، همایش همدلی و ایثار، ورزش و پهلوانی در ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: عنوان مدافعین حرم ظاهرا از سوی سردار قاسم سلیمانی پیشنهاد و سپس این عنوان برای شهدایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) با داعش به فیض شهادت رسیدند مورد استفاده قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به حادثه کربلا افزود: امام حسین(ع) پس از شهادت تمام یاران هنگامی که خودشان به میدان جنگ شتافتند در میدان به اطراف نگاه کرده و پیکر یارانشان را دیده و آنها را یک به یک مورد خطاب قرار داده و فرمودند: ای یاران بر شما چه شده است که من شما را صدا کرده و شما مرا اجابت نمی‌کنید؟ این بزرگان از خواب بیدار شده و از حرم حضرت محمد(ص) این افراد یاغی‌ها را بیرون کنید؛ و این ندای امام حسین(ع) در کربلا طنین انداز شد و امروز این توفیق نصیب شهدای حرم شد تا ندای امام حسین(ع) را پس از قرن‌ها اجابت کرده و جان خویش برای دفاع از خواهر ایشان در طبق اخلاص بگذارند.

وی ادامه داد: افرادی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(ع) پیشقدم شدند و به شهادت رسیدند مایه مباهات و افتخار برای مردم ایران هستند و خانواده این مدافعان نیز باید افتخار کنند که فرزندان‌شان دعوت امام حسین(ع) را لبیک گفته و اکنون در بهشت برین پیش آن حضرت روزی می‌خورند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فلسفه نام‌گذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: در این روز از ورزشکاران و جوانان این مرز و بوم تجلی می‌شود که راه مدافعان حرم را در ورزش پیش گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: ورزشکاری که سال‌ها برای رسیدن به مدال تلاش می‌کند اما به هنگام مقابله با ورزشکار رژیم صهیونیستی به دلیل دفاع از ارزش‌ها و حریم اهل بیت(ع) از خود گذشته و پهلوانی به خرج می‌دهد و حاضر به مسابقه دادن نمی‌شود، به نوعی او نیز یک مدافع حرم است.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: وقتی یک ورزشکاری به هنگام پیروزی پیشانی بر زمین گذاشته و خدا رو شکر  و یا نام اهل بیت(ع) را بر روی لباسش منقش می‌کند این نشان دهنده است که به ارزش‌ها معتقد بوده و در مسیر مدافعان حرم گام برمی‌دارد.

وی اظهار داشت: دین مقدس اسلام یک عرصه مسابقه دیگری به جز ورزش نیز برای ما معرفی کرده است مبنی بر اینکه انسان در زندگی خود وقتی به سن تکلیف می‌رسد وارد یک مسابقه شده که در برابر دو دشمن داخلی هوای نفس و دشمن خارجی وسوسه‌های شیطان به جنگ می‌پردازد و در این مسابقه انسان باید تلاش کند برنده شده و از بقیه سبقت بگیرد و پیروزی واقعی، برنده شدن در این مسابقه است چرا که جایزه آن بهشت برین هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها