شهید «حسین هدایتی»:

همیشه به مردمان ضعیف کمک کنید

در فرازی از زندگینامه شهید «حسین هدایتی» آمده است: سعی کنید همیشه به مردمان ضعیف کمک کنید. با شروع جنگ تحمیلی عراق او نیز دوست داشت به جبهه برود و می‌گفت می‌خواهم به جبهه بروم.
کد خبر: ۴۰۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ - 09June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «حسین هدایتی» در سال ۱۳۴۵ در شهر خرم آباد به دنیا آمد از دوران کودکی شجاع و مهربان بود و با برادران و خواهرانش خیلی خوب رفتار می کرد نماز خود را به موقع می خواند، خصوصا احکام اسلامی را رعایت می‌کرد.

وقتی که مردم در کشور ایران قیام کردند او در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و در بسیج و پایگاه مقاومت با سایر برادران همکاری می‌کرد و از این امر خیلی خوشحال بود.

او به برادران خود می‌گفت سعی کنید همیشه به مردمان ضعیف کمک کنید. با شروع جنگ تحمیلی عراق، او نیز دوست داشت به جبهه برود و می‌گفت می خواهم به جبهه بروم و درس اخلاق و زندگی یاد بگیرم.

تا اینکه با دوست خود بدون نام نویسی در بسیج به جبهه رفتند و چون در آنجا سازمان و گروهانی نداشتند، برمی گشتند و از این امر خیلی ناراحت بودند. دوباره به جبهه باز می گشتند و در حمله والفجر مقدماتی شرکت کردند.

بعد از اینکه به مرخصی آمد از معجزات جبهه برایمان می گفت که تانک مان روی مین رفته ولی باز هم طاقت نیاورد و به جبهه رفت در تیپ امام حسن (ع) در قسمت دژبانی و اطلاعات عملیات خدمت می کرد.

بعد از چند ماهی ماموریت او نیز به پایان رسید و بعد از استراحت دوباره به جبهه باز گشت و در عملیات خیبر که 21 روز به عید مانده بود شرکت کرد و سرانجام در هشت اسفند سال 1362 مفقود الجسد می شود که بعد از دو ماه خانواده متوجه می شوند که سال 77 جنازه وی تحویل خانواده اش داده می شود. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان خرم آباد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها