روسیه به رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری هشدار داد

معاون وزیر خارجه روسیه به رژیم صهیونیستی درباره اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.
کد خبر: ۴۰۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 09June 2020

روسیه به رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه برنامه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را «خطرناک» توصیف کرد و گفت که این اقدام می‌تواند نارضایتی و خشونت را به همراه داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیرو خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه مصری «الاهرام» در این باره گفت ممکن است در آینده نزدیک کابینه فراگیر رژیم صهیونیستی اقدامات عملی را برای اجرای برنامه های اعلام شده خود در جهت اشغال بخش‌هایی از قلمروی فلسطین آغاز کند.

بوگدانوف افزود:«معتقدیم که چنین اقدامی بسیار خطرناک خواهد بود. ما با ارزیابی‌ها و هشدارها در این آخرین نشست اتحادیه عرب، موافقیم.»

اتحادیه عرب این طرح را به عنوان «جنایت جنگی» محکوم کرده است.

بوگدانوف در گفت‌وگو با الاهرام مصر هشدار داد: «الحاق بخشی از سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل نه تنها به چشم انداز راه حل دو دولتی خاتمه می‌دهد بلکه به احتمال زیاد باعث ایجاد دور جدید خشونت در فلسطین میشود. و همچنین نارضایتی شدید اعراب را در پی دارد.»

این دیپلمات ارشد روس در خاتمه گفت: «روسیه بر اساس قوانین بین المللی به راه حل دو دولتی متعهد است و می‌خواهد مذاکرات مستقیم اسرائیل و فلسطین را تحت نظارت سازمان ملل آغاز کند.»

در پایان آوریل (فروردین) گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی توافق کردند که در اوایل جولای (تیر)، اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز سه شنبه ضمن تهدید به لغو شناسایی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که مقابله با طرح اشغال اراضی فلسطینی به منزله جنگ موجودیتی برای موجودیت سیاسی فلسطین و طرح ملی آن است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار