مسئول هماهنگی امور ایثارگری در وزارت ورزش و جوانان:

تجلیل از ۵۲۰ رزمنده در هفته دفاع مقدس/ گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است

سردار «قاسم قاسمی» گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای همگانی است لذا در هفته دفاع مقدس از ۵۲۰ رزمنده تجلیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۰۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 10June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار قاسم قاسمی مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (چهارشنبه) در دومین نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای همگانی است، اظهار داشت: جنگ ما در دوران دفاع مقدس فقط با عراق نبود بلکه با ۴۰ کشور جنگیدیم و از کشور دفاع کردیم. این درحالی بود که رزمندگان ما با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح قرار گرفته بودند و وضعیت طوری بود که شکست رژیم صدام تعجب رسانه‌های خارجی را نیز برانگیخته بود.

وی افزود: جوانان در آن دوران با هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) و با روحیه ایثار و شهادت به جبهه‌ها شتافتند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیافتد، لذا وظیفه همه ما این است تا قدر رشادت‌های رزمندگان را بدانیم و یاد و خاطره شهدا را نیز گرامی بداریم.

قاسمی گفت: با اینکه در چند ماه اخیر کشور درگیر مسائل مربوط به کرونا بود، اما ما در وزارت ورزش و جوانان خانواده شهدا را فراموش نکردیم و در این مدت ۴۰۰ لوح برای خانواده شهدا ارسال کردیم و حدود ۴۰۰ میلیون تومان را برای فرزندان شهدا در نظر گرفتیم تا به نوعی از آن‌ها تجلیل شود. همچنین در روز جانباز امسال از یک هزار و ۱۰۰ جانبار تجلیل کرده و در مجموع حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این کار اختصاص دادیم.

مسئول هماهنگی امور ایثارگری در وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با شروع مبارزه با شیوع کرونا اقدامات موثری را انجام دادیم، افزود: شش هزار تخت را آماده کرده بودیم تا درصورت نیاز به کمک وزارت بهداشت برویم و همچنین برخی از سالن‌های ورزشی ما نیز در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه در هفته دفاع مقدس، گفت: از ۵۲۰ رزمنده در هفته دفاع مقدس به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.

قاسمی با اشاره به حضور ۴۰۰ فرزند شهید در مجموعه وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از گلایه‌های ما از ستادکل نیرو‌های مسلح این است که هنوز کارت رزمندگان به دست آن‌ها نرسیده است، این درحالی است که کارت رزمندگان قرار بود سال گذشته به دست آن‌ها برسد و امیدواریم در این خصوص نیز تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها