استاندار تهران:

۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد/ سالانه شاهد کاهش ۳ درصدی سرقت در پایتخت هستیم

محسن بندپی با بیان اینکه ۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد، گفت: بیش از ۶۵ درصد سارقین در شهر تهران ساکن نیستند.
کد خبر: ۴۰۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ - 10June 2020

۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد/ سالانه شاهد کاهش ۳ درصدی سرقت در پایتخت هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز (چهارشنبه) در دومین نمایشگاه طرح کاشف پلیس پایتخت با تقدیر از اقدامات پلیس در دوران سردار رحیمی اظهار داشت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد ارتقای کیفیت در کشف، پیشگیری و مقابله با سرقت را در تهران شاهد بودیم و در بدو شروع کار میزان سرقت در پایتخت ۲۹ درصد کل کشور بود و در پایان سال ۹۸ این میزان به ۲۱ درصد رسید. وضعیت طوری پیش رفت که سالانه ۳ درصد شاهد کاهش سرقت در تهران بودیم، این درحالی است که بیش از ۶۵ درصد سارقین در شهر تهران ساکن نیستند.

وی ادامه داد: امروز سومین جلسه پیشگیری از سرقت در تهران برگزار شد و تاکید بسیاری بر اجرای برنامه‌هایی نظیر طرح کاشف شد. روی هم رفته شاهد اقدامات بسیار ارزشمند در ارتقا بخشیدن به سلامت شهروندان تهران توسط ناجا بودیم. پلیس پایتخت شرایطی را فراهم کرده که در وقوع جرم شاهد کاهش و در کشف جرم نیز شاهد افزایش داشتیم.

استاندار تهران گفت: درحال حاضر ۹ میلیون نفر در تهران زندگی می کنند و ۳ میلیون نفر نیز جمعیت شناوری است که در تهران وجود دارد و از طرفی۲۷۰ هزار اتباع در تهران هستند، لذا با این حال اقدامات پلیس در کنترل وقوع جرم بسیار ارزشمند بوده است.

محسنی بندپی درخصوص تامین تجهیزات پلیسی اظهار داشت: پلیس تهران به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات نیازمند کمک ویژه است و ما در استانداری به دنبال کمک ویژه به پلیس هستیم که یکی از این موارد برخورداری پلیس تهران از دوربین‌های الکترونیکی و تحهیزات به روز است؛ چراکه نوع وقوع جرم پیچیده شده است، بنابراین هرکجا پلیس اعلام نیاز نسبت به دوربین‌های الکترونیکی کند، در حد توان تامین خواهد شد و البته شهرداری نیز باید در این امر کمک کند.

وی افزود: پلیس در بحث نظارت نیز تلاش دارد و درحال حاضر ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در تهران داریم و ۳ میلیون موتورسیکلت نیز بدون هویت هستند که باید تعیین تکلیف شود. از طرفی درحال حاضر ۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد.

استاندار تهران درباره تراکم جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی با آغاز طرح ترافیک گفت: با آغاز طرح ترافیک جمعیت به سمت وسایل حمل و نقل عمومی رفته است و قرار شده تا وزارت بهداشت گزارشی را به ستاد ملی ارائه کند تا تصمیم درباره تداوم اجرای طرح گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ کلانتری باید به کلانتری‌های تهران اضافه شود و قرار است تا در هر منطقه دو قطعه زمین در اختیار پلیس قرار گیرد و از طرفی وزارت راه نیز تاکنون ۷ زمین را در اختیار پلیس قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها