رسانه‌های دست‌نشانده صدای انقلاب مردم آمریکا و انگلیس را می‌شنوند؟

امروز در آمریکا مساله‌ی کرامت انسانی و اهمیت به ذات و وجود انسانی مطرح است. معترضین در آمریکا امروز فقط و فقط یک حرف دارند: «ما انسانیم و خواهان وضع و اجرای قوانین انسانی در کشورمان هستیم.»
کد خبر: ۴۰۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 13June 2020

نسیم بهاری در کشورهای غربی طوفانی عظیم به پا خواهد کردگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ 10 سال قبل در کشورهای عربی منطقه‌ی خاورمیانه نسیم بیداری عمومی وزیدن گرفت و بهار عربی شکل گرفت. بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد تظاهرات خیابانی علیه دولت‌های مستکبر بودند. لیبی و مصر و تونس معروفترین و کلیدی‌ترین کشورهایی بودند که زمستان سردشان بهار شد. «بیداری اسلامی». حسنی مبارک در مصر پس از چند دهه حاکمیت بی چون و چرا از صفحه‌ی شطرنج سیاسی کنار گذاشته شد. این اتفاق برای بن علی در تونس و سرهنگ معمر قذافی در لیبی نیز افتاد.

حال، پس از 10 سال، نسیم بهاری این بار به کشورهای سرمایه داری غربی از جمله آمریکا و انگلیس رسیده است. کشورهایی با ظاهر لوکس و به اصطلاح امروزی‌تر لاکچری اما باطنی پوسیده و زنگار گرفته. در آمریکای امروز اگر چه شاید سیاه‌پوستان در خط مقدم اعتراضات باشند ولی با نگاهی ساده به فیلم‌هایی که از تظاهرات در آمریکا در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی منتشر می شود می توان دریافت که فقط سیاهپوستان معترض به شرایط حاکمیتی نظام سرمایه داری نیستند.

اکثر معترضین سفیدپوستانی هستند که از نژادپرستی و هرگونه تبعیض خون‌شان به جوش آمده است. دیگر وقتی از جلوی مغازه‌ها و دکانهای لوکس و شیک می گذرند و وسایل گران قیمت را می بینند حسرت داشتن‌شان را نمی خورند چون دیگر قدرت خرید و مسائل اقتصادی برایشان مطرح نیست. امروز در آمریکا مساله‌ی کرامت انسانی و اهمیت به ذات و وجود انسانی مطرح است. امروز معترضین در آمریکا فقط و فقط یک حرف دارند: ما انسانیم و خواهان وضع و اجرای قوانین انسانی در کشورمان هستیم.

در جزیره‌ی هزار مافیا نیز وضع از این هم بدتر است: «انگلستان». شاید در این کشور سیاهپوستان در خط مقدم نباشند ولی اعتراض به نظام امپریالیسم و کاپیتالیسم در این کشور نیز در روزهای اخیر مشهود بوده است. در انگلیس نه تنها اوضاع بهتر از آمریکا نیست بلکه بدتر هم هست. ملکه‌ای تاجدار که در ظاهر با سیاست کاری ندارد و مشغول عروس و داماد کردن نوه‌هایش است اما این تنها ظاهر قضیه است.

در واقع کسی جرات ندارد در انگلستانی که داعیه‌ی دموکراسی دارد، از سیستم سیاسی و اداری کوچکترین انتقادی بکند. چرا که انتقادات از ملکه‌ی پیر فاسد بریتانیا در نطفه خفه می شوند. صدای اعتراضات مردم غمگین و افسرده از چنگال اهریمن امپریالیسم دهه‌هاست لابه لای ساختمانهای سر به فلک کشیده ی لندن گم شده است. بی بی سی که ادعای روشنگری و روشنفکریش گوش دنیا را کر کرده کجاست تا پخش زنده‌ی اعتراضات همشهریانش روی آنتن رله کند؟ راستی از ایران اینترنشنال چه خبر؟ دیگر رسانه‌ی دست نشانده‌ی مشترک انگلیس و عربستان سعودی. صدای انقلاب مردم آمریکا و انگلیس را می شنوند؟ متوجه وزیدن نسیم بهاری شده اند؟

آهسته آهسته باید اذعان داشت که نسیم بهار عربی امروز طوفان عظیمی را در کشورهای غربی به راه انداخته است و نتیجه‌ی نهایی این اعتراضات پایان حاکمیت امپریالیسم در این کشورهاست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار