در دیدار سردار ناظر با شهردار قم عنوان شد؛

ضرورت تسریع آماده‌سازی موزه انقلاب و دفاع مقدس قم

ضرورت تسریع در رفع موانع و آماده سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برای افتتاح در هفته دفاع مقدس، در دیدار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با شهردار قم مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 10June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری کلانشهر قم، با «سیدمرتضی سقاییان» شهردار قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، سردار ناظر ضمن ابلاغ سلام رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تلاش و همکاری صمیمانه شهرداری در محوطه سازی موزه انقلاب و دفاع مقدس قم تقدیر و اظهار امیدواری کرد همزمان با هفته دفاع مقدس امسال، مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به همراه مراکز ۸ استان دیگر به بهره برداری برسد.

ضرورت تسریع در آماده سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

همچنین سردار «سید حسین ستوده» رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس از اجرای بهترین المان‌ها و طرح‌های هنری در موزه قم خبر داد و گفت: قرار است گروهی از هنرمندان مطرح کشور، سوژه‌های انقلاب و دفاع مقدس را به صورت تجسمی و با استفاده از ابزار و ادوات نظامی در قم اجرا کنند.

سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار کلانشهر قم نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در جامعه، خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخشی از تاریخ حماسی و عاشورایی این مرزوبوم را به صورت مجسم به نسل جوان معرفی می‌کند.

وی بر آمادگی کامل مجموعه شهرداری در راستای تکمیل موزه و بهره برداری در هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

در ادامه «سیدمهدی هاشمی» مدیر پروژه هزار هکتاری بوستان کوثر با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری قم در بحث موزه خاطرنشان کرد: کاشت محوطه فضای سبز موزه، برداشت تپه مشرف به میدان مفید، نصب المان ۴۰ سالگی انقلاب در ورودی موزه و نصب ماکت جنگنده فانتوم، از خدمات و فعالیت‌های شهرداری قم در ارتباط با موزه دفاع مقدس و محیط پیرامونی آن بوده است.

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز گفت: بحمدالله به برکت نگاه ویژه مسئولان به مقوله ایثار و شهادت، همدلی خوبی را در سطح استان شاهد هستیم و به عنوان نمونه همه رده‌های نیرو‌های مسلح استان قم با فرماندهی فرمانده سپاه استان، در زمینه موزه پای کار آمده اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم دارند و همدلی موجود بین شهرداری و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، موجب تسریع در محوطه سازی و روند احداث مرکز شده است.

ضرورت تسریع در آماده سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قمضرورت تسریع در آماده سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قمضرورت تسریع در آماده سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار