فرمانده سپاه کربلای مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تغییر شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر/ موفقیت جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت

سردار «محمدحسین بابایی» گفت: باید شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را تغییر بدهیم و کار در این حوزه را جدی بگیریم.
کد خبر: ۴۰۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ - 11June 2020

ضرورت تخصصی کردن معارف و منکرات در اداراتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلای مازندران روز گذشته (چهارشنبه) در اولین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، اظهار داشت: همه ما حسینی هستیم و در انقلاب شریک و سهیم بودیم و مورد خطاب قرآن هستیم و وظیفه داریم محیط و فضای ادارات را نمازی کنیم و دیگران را نیز به این فریضه الهی دعوت کنیم.

این مسئول به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه دین اسلام در خصوص نگاه به مسئله ارزش‌ها به صورت یک مسئله فردی به ما اجازه تفحص نمی‌دهد، ادامه داد: اما دین مبین اسلام اجازه نمی‌دهد فساد آشکار و علنی انجام بدهیم و ما نسبت به آن تکلیف داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب نظامی و اقتصادی نیست، افزود: انقلاب اسلامی ادامه حرکت انبیاء است و انبیاء مبعوث شدند مردم را به راه راست هدایت کنند و ما باید آن را در قالب حکومت اسلامی که توسط پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت، انجام بدهیم.

بابایی تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی باعث شد دشمن تمام توان خود را برای از بین بردن این حکومت بکار بسته و پیوسته در حال طرح‌ریزی برای نابودی حکومت اسلامی است و با براه انداختن جنگ همه جانبه با حمایت 55 کشور در هشت سال هیچ غلطی نتوانست بکند و کاری کردند به ضررشان شد.

وی با بیان اینکه هر چی موفقیت داریم از هشت سال دفاع مقدس است، خودباوری‌ها، شکوفایی استعدادها، دشمن شناسی‌ها نتیجه هشت سال دفاع مقدس است و افزود: دشمن در جنگ اقتصادی و جنگ امنیتی نتوانست کاری از پیش ببرد در حالیکه دور تا دور ما آمریکایی‌هایی هستند که کمر به نابودی ما بستند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی با عنوان اینکه امنیت شاخص دارد و دشمن در موضوع علمی هم نتوانست موفق شود، قضیه فرهنگی را اصل قضیه در کشور برشمرد و افزود: دشمن روی استعدادهای ما حساس است و در حوزه فرهنگ از ابتدای انقلاب ورود پیدا کرد و برای ما مشکلاتی ایجاد کرد که به نتیجه نرسید.

بابایی ادامه داد: اگر دست از ارزش‌ها بکشیم و دست از حسینی، علوی و محمدی بودن‌مان بکشیم مطمئن باشیم درگیری‌ها تمام می‌شود و دشمن همه ما را به بردگی می‌برد.

بابایی به اهمیت موضوع ولایت در عالم خلقت اشاره کرد و گفت: هر جا که حرف ولایت را گوش کردیم اثرش را دیدیم و هر جا گوش نکردیم ضربه خوردیم.

وی خوب کار نکردن، پشت گوش انداختن و تنبلی کردن را منکر دانست و با عنوان اینکه محبت کردن و تشر نزدن به مریض معروف است، بر ضرورت تخصصی کردن معروف‌ها و منکرات در ادارات تأکید کرد و گفت: باید شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را تغییر بدهیم و کار در این حوزه را جدی بگیریم.

حجت الاسلام  «احمد حمیدی‌نژاد» معاون اجتماعی سپاه کربلا نیز عنوان کرد: کمترین اقدام در مواجهه با موضوع منکر و پدیده مطلوب دینی سرد و عبوس برخورد کردن با آن است.

معاون اجتماعی سپاه کربلای مازندران در ادامه بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت پیاده سازی این فریضه دینی در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه بالاترین تخلفات از نگاه رهبر معظم انقلاب تخلفات و جرائمی است که پایه‌های نظام را سست کند، افزود: در روایات قرآنی بر انجام این دو فریضه دینی تاکیدات فراوانی شده است.

وی با عنوان اینکه نباید انجام این دو فریضه صرفا برای تکلیف باشد بلکه پیامدهای مثبت آن در جامعه نمود پیدا کند، گفت: در صورت تبیین و ترویج درست این فریضه الهی در جامعه آسیب‌های اجتماعی کاهش، مظاهر علنی فساد کم، مسائل اقتصادی بهبود و امنیت افزایش می‌یابد.

معاون اجتماعی سپاه کربلا عنوان کرد: معتقدم در صورت اجرای این دو فریضه رزق و روزی افزون و در غیر اینصورت با کاهش روزی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها