برگزاری آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای رمضان در بیجار

آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای رمضان، به ویژه شهید جعفر نظام‌پور در بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ - 11June 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، مراسم چهلمین روز شهدای رمضان سپاه پاسداران در قالب یادواره شهدا آبروی محله با حضور خانواده معظم شهدا، خانواده شهید مجید قربانخانی اولین شهید مدافع حرم شهرستان بیجار، بسیجیان و اقشار مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در منطقه تازه آباد بیجار برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه مقام و جایگاه شهدا را ابتدا باید در کلام خداوند متعال در سوره نساء جستجو و تحقیق کرد، گفت: آنها مسیر سعادت اخروی و سربلندی دنیوی را برگزیدند.

وی گفت: اعتقاد داریم خداوند متعال بهترین پاداش و روزی خود را به شهدا می‌دهد زیرا مقام شهید، مقام دوستی و همنشینی با پیامران الهی و ائمه اطهار (ع) است.

این مسئول با بیان اینکه مرگ، وعده حق خداوند برای همه زمینی‌هاست ولی شهادت تنها نصیب کسانی خواهد شد که با خداوند تجارت کردند، افزود: وعده حق همراه با ضمانت الهی در هیچ کجای جهان یافت نخواهد شد و خوش به حال کسی که بهترین و برترین معامله را با معبود خویش به نتیجه برساند.

جعفرنژاد با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم یادواره شهدا در قالب آبروی محله اضافه کرد: در چنین روزهایی که ویروس کرونا موجب شده افراد برای از دست دادن عزیزانشان نتوانند مراسم برگزار کنند، حضور در مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برکت و تبرک دارد.

وی با بیان اینکه حضور و نشستن در مراسم گرامیداشت مقام شهدا به معنای تایید راه و تجدید عهد و پیمان با آنها است تا این چراغ هدایت هیچگاه خاموش نشود، یادآور شد: شهدای گرانقدر اسلام، چراغ راه و مسیر سعادت بشریت و انسانیت برای تحقق جامعه اسلامی هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: در همین موضوع کرونا، جهان غرب فقط به فکر زنده ماندن خود بود اما در جمهوری اسلامی ایران، هر فرد، دغدغه خدمت رسانی و کمک مومنانه به همسایگان خود را داشت.

جعفرنژاد تاکید کرد: معنای بزرگ برگزاری مراسم یادواره شهدا، تجدید عهد و پیمان مردم با انقلاب اسلامی و اعلام برائت از دشمنان نظام است.

وی با اشاره به مقام عظیم شهید و واژه شهادت در اسلام گفت: اگر در مقابل هجمه دشمن برای کمرنگ کردن واژه شهادت در زندگی اقدامی به جا و به موقع نداشته باشیم، فردای قیامت مدیون خون مطهر شهدا هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها