شهید روز بیست‌ودوم؛

شهید «محمدعلی آقاجانی»: پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدعلی آقاجانی» آمده است: به شما توصیه می‌کنم پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و سعی کنید که آن‌را به جماعت برگزار کنید. در نماز جمعه و مراسمات مذهبی شرکت کنید.
کد خبر: ۴۰۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ - 11June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس به صورت روزشمار شهادت به شرح زندگی شهدای استان مازندران پرداختیم. آنچه از نظرتان می‌گذرد گزیده‌ای از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهید «محمدعلی آقاجانی» از شهدای رامسر است.

زندگی‌نامه:

با تولدش در تابستان 1340، به كاشانه «محرم‌علی و محترم» گرمایی دگر بخشید. فرزندی كه آرزوی او را داشتند و آمدنش را انتظار می‌كشیدند. محرم‌علی، نام او را «محمد‌علی» گذاشت.

در «كوزه‌گرمحلۀ كتالم» زندگی می‌كرد. از كودكی، پا به‌پای پدر به مسجد می‌رفت و در مراسم‌ عزاداری ائمه شركت می‌كرد.

بعد از طی دوران ابتدائی و راهنمائی، به مقطع متوسطه راه یافت و با مدرك دیپلم اقتصاد از دبیرستان «شهید ایرج كوزه‌گر» فعلی شهرستان رامسر، فارغ‌التحصیل شد. محمدعلی در اوقات فراغت، كمك‌كار پدر در امور كشاورزی بود.

شهید «محمدعلی آقاجانی»: پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید

برادر شهید:

«ابوالقاسم» این‌گونه روایت می‌کند: «به حقوق همه احترام می‌گذاشت و با ایثار و گذشتی كه داشت، محبوب اعضای خانواده بود. من خصوصیتات او را، به ویژه فروتنی‌اش را الگوی خودم قرار می‌دهم.»

«مستانه تسلیمی» بانوئی مؤمنه بود كه محمدعلی با او پیمان ازدواج بست. محمدعلی در سال 1362 به خدمت سربازی رفت؛ اما بعد از پایان این دوره، كمك‌كار پدر شد.

همرزم شهید:

«ابراهیم باقری» می‌گوید: «من از رزمندگان نیروی رزمی و پیاده لشكر 25 كربلا بودم كه در منطقه هفت‌تپه با محمدعلی آشنا شدم. او مافوق ما و یك انسان بسیار پاك و باایمان بود. به دنیا دلبستگی نداشت و هیچ آرزویی به زبان نمی‌آورد. دائم در فكر عبادت و پرهیزگاری بود. می‌گفت كه حتی در سربازی باید در نماز جماعت شركت كنیم. توصیه همیشگی‌اش تجمع در مساجد و شركت در مراسم‌ مذهبی بود. معتقد بود كه تفریحات انسان نباید او را از جایگاه معنوی و مذهبی‌اش دور سازد.»

شهید «محمدعلی آقاجانی»: پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید

فرماندهی دسته و مسئولیت پشتیبانی كردان، از جمله خدمات ارزنده این شهید گرانقدر بود.

محمدعلی، سرانجام در 22/3/1371 در هفت‌تپه، طی آتش‌سوزی خودرو در حین انجام مأموریت، به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای «طالش‌محله» به خاك سپرده شد.

شهید «محمدعلی آقاجانی»: پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

به شما توصیه می‌کنم پیرو رهبری و روحانیت متعهد باشید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و سعی کنید که آنرا به جماعت برگزار کنید. در نماز جمعه و مراسمات مذهبی شرکت کنید. در زندگی به ائمه توسل کنید و حق الناس را مراعات نمائید. از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار