برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان بهار

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بهار با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 11June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بهار با موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در فرمانداری شهر بهار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «احسان قنبری» فرماندار شهر بهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس خصوصا سرداران شهید سلیمانی و سلگی گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با شکوه بیشتر برگزار شود، همان‌طور که مراسم چهل سالگی انقلاب را متفاوت و باشکوه زیادی برگزار کردیم.

قنبری ادامه داد: شهرستان بهار هم در دوران دفاع مقدس و هم در انقلاب اسلامی بسیار فعال بوده و امروز پیشکسوتان و ظرفیت زیادی دارد تا بتوان از آن در راستای دانشنامه، تاریخ نگاری و اسناد و مدارک و حتی در زمینه چاپ کتاب کمک گرفت.

در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بهار نماینده آموزش و پرورش و مسئول کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس از این شورا گفت: برنامه‌های زیادی در این مورد در سال گذشته انجام شده که امسال نیز این برنامه‌ها را در نظر داریم تا بیشتر برنامه‌ها را با توجه به شرایط و رعایت نکات ایمنی در مبارزه با ویروس کرونا برگزار کنیم.

مسئول کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس از شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهر بهار تصریح کرد: اهم برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، مراسم شب‌های خاطره و شعر دفاع مقدس، برگزاری مسابقات نقاشی و طراحی، کتابخوانی و حضور راویان جهت روایتگری و خاطره گویی را می توان نام برد.

در این جلسه سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزامحمد سلگی گفت: برای احیای جریان ها و تفکرات انقلابی و دفاع مقدس در جامعه امروز و جوانان باید به فرهنگ سازی و تبلیغ توجه بیشتری شود.

ظفری افزود: تبلیغ یک دوره اثر‌گذاری کوتاه مدت دارد در حالی که گفتمان سازی تاثیر بر باور‌ها و اندیشه‌ها دارد که دوره اثر طولانی‌تری خواهد داشت که در این میان ساختار سازی را می‌توان یکی از مراحل گفتمان سازی دانست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اندیشه‌های ما ماندگار در عصر ها و نسل‌های مختلف آینده باشد و یادگار بماند باید فرهنگ‌سازی را جایگزین تبلیغات کنیم تا بتوان فرهنگ ایثار، شهادت و آنچه که در دوران دفاع مقدس بوده را فرهنگی برای آیندگان کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید هدف نشان دادن حضور همه اقشار در دوارن دفاع را چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر دنبال کنیم.

در پایان جلسه حکم برخی از مسئولان شهرستان بهار در کمیته های مختلف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بهار اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار