سردار رضایی:

تقدیم ۳۵۰۰ شهید در مسیر مبارزه با مواد مخدر/ مبارزه با قاچاق کالا به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس است

جانشین فرمانده ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.
کد خبر: ۴۰۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 11June 2020

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.

وی با اشاره به جرائمی نظیر سرقت در جامعه افزود: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به‌صورت ویژه در آن بازنگری صورت پذیرد و همه مؤلفه‌های انتظامی توسط نهاد‌های مربوطه رعایت شود.

رضایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلأها و ضعف‌های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با آن باشد و قوانین و مقررات در این زمینه متناسب‌سازی شود که این موضوع جزء مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است. در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با سرقت به‌صورت جدی برقرار و قرارگاه‌های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح‌های غیرمجاز، مقابله با قاچاق و مبارزه با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.

جانشین فرمانده ناجا مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده‌ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می‌شود، باید مجازات بازدارنده برای او در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که انسداد مرز‌ها باید صورت پذیرد که در سال‌های گذشته بخشی از آن‌ها انجام گرفت، اما کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازوکار‌های لازم دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید صرفاً در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است که در این راستا دولت و ملت‌های کشور‌های غربی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند. طی سال جاری در سطح کشور بالغ بر ۳۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است که سهم استان فارس ۱۳ تن است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت کالای قاچاق گفت: در سال جاری و با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهش تولید»، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

رضایی افزود: فارس به‌عنوان یک استان شهیدپرور با بیش از ۱۴ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی را داشته و نیروی انتظامی نیز در این استان سرمایه‌گذاری جدی انجام داده است.

وی با بیان اینکه طبق مؤلفه‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته، هماهنگی بین بخشی خوبی در حوزه‌های مختلف استان فارس برقرار است، گفت: این هماهنگی ایجاد شده حق مردم وارسته و مومن استان فارس است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و در مسیر تردد‌های ترانزیتی قرار دارد، افزود: در سطح استان فارس به ویژه در سال‌های اخیر، امنیت بسیار خوبی برقرار شده است.

پلیس فتا یک مجموعه دانش‌محور و به‌روز است

در ادامه سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا کشور در حاشیه بازدید از پلیس فتا استان فارس بابیان اینکه پلیس فتا یک مجموعه دانش محور و به‌روز است، بر توسعه ساختاری و تأمین زیرساخت‌های بنیادین با تقدم کیفی‌سازی تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای مقابله با جرائم سایبری و افزایش امنیت هموطنان در فضای مجازی، ارتقاء سطح آموزش و دانش اینترنتی کاربران لازم و ضروری است. امروز پلیس فتا ضمن پاسخگو و مؤثر بودن، صاحب سبک است به گونه‌ای که آوازه توانمندی و کارآیی این پلیس از مرز‌های ملی عبور کرده و با سرآمد شدن به یک پدیده جهانی تبدیل شده تا جایی که می‌توان از رویکرد این پلیس الگوبرداری کرد.

مجید به نقشه راه این مجموعه در حوزه‌های مختلف مأموریتی اشاره کرد و صیانت از کارکنان، ارتقاء تعامل درون و برون‌سازمانی، رعایت حقوق شهروندی، مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی و ارتقاء امنیت اجتماعی را ازجمله رویکرد‌های پلیس فتا برشمرد.

رئیس پلیس فتا کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه پلیس فتا استان فارس گفت: شما در نوک پیکان پویایی، تغییرات و تحولات روز دنیا قرار دارید؛ البته تلاش و اهتمام شما در راستای توانمندی و پویایی این پلیس در حوزه مأموریتی و نیز مبارزه با جرایم سایبری بر کسی پوشیده نیست و این برای نیروی انتظامی و کشور یک افتخار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار