گفت‌وگوی پامپئو با همتای اتریشی درباره حزب‌الله لبنان

وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای اتریشی خود درباره حزب‌الله لبنان گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۴۰۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ - 11June 2020

گفت‌وگوی پامپئو با همتای اتریشی درباره حزب‌الله لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با «الکساندر اسکالنبرگ»، وزیر امور خارجه اتریش درباره گروه حزب‌الله لبنان صحبت کرده است.

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته وزرای خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی «تعهد مشترک» خود به مبارزه با بیماری «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) را مورد تأکید قرار داده‌اند.

معامله قرن بخش دیگری از گفت‌وگوی پامپئو و اسکالنبرگ بوده است. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «پامپئو واسکالنبرگ درباره چشم‌انداز رئیس‌‌جمهور برای صلح بین اسرائیل و فلسطین و تلاش‌ها برای پاسخگو کردن حزب‌الله بابت اقدامات مخربش در اروپا هم رایزنی کرده‌اند.»

آمریکا در تلاش است کشورهای اروپایی را به تحریم حزب‌الله و قرار دادن این گروه در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» ترغیب کند.

آلمان در همین راستا بر اثر فشارهای آمریکا روز ۱۱ اردیبهشت ماه حزب‌الله را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که سال گذشته «نیلسن آنن» معاون وزارت امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپیگل اعلام کرده بود که برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهست «سازمانهای تروریستی» قرار دهد.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات دو سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها