تصویری کمتر دیده‌شده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زورخانه

تصویری از دوران جوانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زورخانه مرحوم «عطایی» واقع در کرمان (دهه ۵۰) منتشر شده است.
کد خبر: ۴۰۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ - 12June 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تصویری از دوران جوانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زورخانه مرحوم «عطایی» واقع در کرمان (دهه۵۰)، اخیراً در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

خبرگزاری فارس در توضیح این تصویر، گفت‌وگویی را با سرهنگ بازنشسته «حمید مهرابی‌پور»، یکی از قدیمی‌ترین دوستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌باشگاهی وی در ایام جوانی منتشر کرده است.

تصویری کمتر دیده‌شده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زورخانه

«مهرابی‌پور» در این مصاحبه گفته است: «ورزش پهلوانی، ویژگی‌های معنوی و اخلاقی خاص خودش را دارد که موردتوجه سردار بود و او را جذب می‌کرد. از آن طرف، ایشان مثل همه ورزشکاران دوست داشت بدن ورزیده‌ای هم داشته‌باشد و به‌اصطلاح خوش‌هیکل باشد. به همین دلیل همزمان با ورزش زورخانه‌ای، پرورش اندام را هم شروع کرد تا بدنش روی فرم بیاید. خودش می‌گفت: ورزشی مثل پرورش اندام، یک ورزش انفرادی است برای اینکه امثال ما، هیکلی درشت کنیم تا دیگران ببینند و تعریف کنند. اما در زورخانه و در ورزش پهلوانی، فضای معنوی خاصی وجود دارد که انسان را می‌بَرَد به حال و هوای عالَم مردانگی و غیرت؛ بنابراین سردار از ورزش پهلوانی در بُعد معنوی حظ می‌برد و برای تکمیل بُعد جسمانی و تقویت بدنش هم به باشگاه می‌آمد و ورزش پرورش اندام کار می‌کرد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار