جهاد اسلامی: موضع امارات برای منطقه خطرناک است

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنان سفیر امارات در سازمان ملل را مهر تاییدی بر تلاش برخی رژیم‌های عربی برای تقویت روابط با اسرائیل و خطرناک خواند و گفت که فلسطینی‌ها انتظار هیچ حمایتی از رژیم‌های عربی ندارند.
کد خبر: ۴۰۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ - 12June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد المدلل» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهارات دیپلمات اماراتی در مقاله‌ای برای روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» را نشانه ناامیدی آن‌ها (عرب‌ها) از رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در سازمان ملل در مقاله‌ای با عنوان «یا الحاق یا سازش» برای روزنامه یدیعوت آحارونوت با برشمردن خطراتی که اجرای طرح اشغال برای ثبات منطقه و همچنین تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط با کشور‌های عربی دارد، توضیح داد: «امارات برنامه‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی اعطا می‌کرد. طرح الحاق، قطعا و فوراً آرزو‌های اسرائیل برای بهبود روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب و امارات را برهم می‌زند».

المدلل گفت: «اظهارات العتیبه نشانه التماس و گدایی از اسرائیل است نه اینکه حمایت از مسئله فلسطین محسوب شود».

او اظهارات سفیر امارات را به خصوص آنجایی که از همکاری با تل‌آویو در آنچه امنیت و مبارزه با تروریسم خوانده بود، برای منطقه خطرناک توصیف کرد.

العتیبه گفته است که از جمله امتیاز‌هایی که کشورش به رژیم صهیونیستی داده این بوده است که حزب الله را سازمان تروریستی خوانده است و اقدامات تحریک‌آمیز حماس را محکوم کرده است.

المدلل تاکید کرد: «برخی رژیم‌های عربی درصدد تحکیم حضور اسرائیل در منطقه خاورمیانه هستند و می‌خواهند فلسطین هم به یک منطقه اسرائیلی تبدیل شود».

او ادامه داد: «برخی رژیم‌های عربی دلیل از دست رفتن فلسطین و اراضی عربی هستند و ما از آن‌ها توقع خیر و نیکی نداریم».

المدلل با تاکید بر اینکه فلسطین به رژیم‌های عربی امیدی ندارد، گفت: «ما به ملت‌های عربی متکی هستیم و هرگز از فلسطین کوتاه نخواهیم آمد».

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان هم گفت که بعید نیست که اسرائیل در جنگ‌های یمن، سوریه و عراق شریک رژیم‌هایی عربی باشد.

سفیر امارات در سازمان ملل در بخش دیگری از این مقاله هم از دیگر امتیاز‌های کشورش به رژیم صهیونیستی از جمله حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دبی و حضور دیپلمات‌های اسرائیلی در ابوظبی گفت و تاکید کرد: «ما انگیزه‌ها و گرایش‌های مثبتی به نفع اسرائیل برای روابط مستقیم نشان دادیم».

روابط پیدا و پنهان کشور‌هایی عربی با رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر گسترش یافته است.

امارات در بحبوحه شیوع کرونا هم به بهانه انتقال کمک‌های پزشکی به فلسطینیان دو هواپیما به فرودگاه بن گورین تل آویو فرستاد، اما تشکیلات خودگردان از پذیرش آن امتناع کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها