امام جمعه الیگودرز در خطبه مجازی:

زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا در خواهد آمد

حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» گفت: فروپاشی از درون و بیرون آمریکا سرعت یافته و زودتر از آنچه غرب گمان می‌کند زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا خواهد آمد.
کد خبر: ۴۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ - 12June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» امام جمعه الیگودرز امروز درخطبه مجازی خود، اظهار داشت: حقیقت این است که نمی‌توان اعتراضات میلیونی در آمریکا و جهان را به یک مؤلفه کم اهمیت تقلیل داد، این شرایط نشانه‌های فروپاشی آمریکا از درون و فروریختن سلطه آمریکا و غرب است. ناکارآمدی دولت آمریکا در مدیریت درونی و ناکامی او در اوضاع بیرونی حکایت از بروز اتفاقات بزرگتری در آینده دارد.

وی افزود: وقتی سخن از فروپاشی آمریکا می‌گوییم، سخن از افول ابرقدرتی اوست. جهان بدون آمریکا، جهان بدون ابرقدرتی به نام آمریکاست نه جهان بدون کشوری به نام آمریکا.

امام جمعه الیگودرز گفت: اعتراضات کنونی طبعاً در آینده کاهش یافته، اما پس‌لرزه‌های این زلزله بزرگ، گسل‌های یک فروپاشی را فراهم کرده است. لذا اگر چه نمی‌توان افول سریع آمریکا را انتظار داشت اما قطعا روند فروپاشی از درون و بیرون سرعت یافته و زودتر از آنچه غرب گمان می‌کند زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا خواهد آمد.

سرلک تصریح کرد: لیبرالهای وطنی که برخی از ایشان از انقلابی‌های پشیمان و فسیلهای کَج ‌رو هستند برای این روزهای رسوایی آمریکا به عنوان نماد لیبرال دموکراسی و غرب و تمدن رو به زوال آن چه توجیهاتی را نزد وجدان خود و افکار عمومی آماده کرده‌اند،  آیا آنان نیز مانند اربابان خود با متهم کردن چین و روسیه و ایران می‌توانند محملی برای فرار از پاسخگویی پیدا کنند.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام گسیخته بازار را فرا گرفته و در هفته‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم  با گرانی دوچندان مواجه شده‌اند.

امام جمعه الیگودرز ادامه داد: وجود مافیای اقتصادی به‌ویژه در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو که نمونه‌ آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‌هاست. این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست بکار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‌کنند و باعث شرایط موجود شده اند.

سرلک خاطر نشان کرد: حضرت امام خامنه‌ای در کتاب انسان ۲۵۰ ساله می‌فرمایند: «امام صادق(ع) مرد علم، مبارزه و تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید، اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه‌ی دامنه‌ دار و پیگیر بود. مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به‌وجود‌آوردن حکومت اسلامی و علوی. تشکیلات یعنی چه؟ یعنی این‌که وقتی امام صادق(ع) اراده می‌کند که مردم آن‌چه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار