تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل سیاسی بحران یمن

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر موضع ثابت این شورا مبنی بر ضرورت پایان دادن به بحران یمن از طریق راه‌حل سیاسی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 12June 2020

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل سیاسی بحران یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس روز پنج‌شنبه (دیروز) در نشست با «معین عبدالملک سعید» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر حل سیاسی بحران یمن تأکید کرد.

الحجرف حل بحران سیاسی یمن با استناد به طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌ فارس، مصوبات کنفرانس گفت‌وگوی ملی و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، الحجرف همچنین با اشاره به همکاری تنگاتنگ شورای همکاری با یمن، از تلاش‌های دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» به منظور آنچه برقراری ثبات و توسعه استان‌های آزادشده خواند، قدردانی کرد.

در همین ارتباط نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن نیز از تلاش‌های شورای همکاری در این باره قدردانی و تأکید کرد که این امر علاقه‌مندی این شورا برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جهت حفظ وحدت، امنیت، حاکمیت و ثبات یمن را نشان می‌دهد.

تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن امسال وارد ششمین سال شده است و تاکنون در این حملات بیش از یکصد هزار نفر شهید و بخش‌های زیادی از این کشور تخریب شده و شرایط آن هر روز بدتر شده است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، اوضاع انسانی در این کشور و قحطی به حدی است که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در یمن به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار