آمریکا یک دانشمند چینی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد

مقامات آمریکایی یک دانشمند چینی را هنگام بازگشت به کشورش به اتهام جاسوسی بازداشت کردند.
کد خبر: ۴۰۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ - 12June 2020

آمریکا یک دانشمند چینی را به اتهام جاسوسی بازداشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه خبر دادند که یک محقق چینی را به اتهام جاسوسی در فرودگاه لس‌آنجلس و زمانی که قصد داشت آمریکا را ترک کند، بازداشت کرده‌اند.

بر اساس بیانیه مشترک پلیس فدرال آمریکا و دفتر دادستانی سان‌فرانسیسکو، «شین وانگ» روز هفتم ژوئن (18 خرداد) و زمانی که خود را آماده سوال شدن به هواپیما برای بازگشت به چین می‌کرد، بازداشت شده است.

مقامات گفتند که وانگ در ماه مارس سال 2019 به عنوان یک محقق دارویی وارد آمریکا شد و درصدد تحقیق علمی در دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا بود.

این مقامات افزودند زمانی که وانگ در فرودگاه تحت بازجویی قرار گفت پذیرفت یک افسر در ارتش چین بوده و توسط آزمایشگاه دانشگاه ارتش استخدام شده است.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که ارتش چین به این محقق دستور داده بود تا به بررسی آزمایشگاه دانشگاه سانفرانسیسکو پرداخته و با جمع آوری اطلاعات چگونگی ایجاد آزمایشگاهی مشابه در چین را مورد بررسی قرار دهد.

وانگ به تقلب در ویزا نیز متهم شده و در صورت اثبات اتهامات، با مجازات 10 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه مواجه خواهد بود.

دولت چین اتهام جاسوسی علیه این محقق چینی را رد کرده است.«هوا چون‌ینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «آمریکا گفته است که وانگ شین افسر ارتش چین بوده اما من می‌دانم که وی یک محقق در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است بنابراین من هیچ چیزی نمی‌بینم که وی امنیت و منافع آمریکا را تهدید کرده باشد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار