رئیس کمیته امداد خبر داد؛

اشتغال‌زایی برای ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار در سال ۱۳۹۸

سید مرتضی بختیاری از ایجاد اشتغال برای ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: افزایش بی‌سابقه اجاره‌بها و اتمام قرارداد مسکن ۷۰ هزار خانوار مددجو از نگرانی‌های امروز کمیته امداد است.
کد خبر: ۴۰۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ - 13June 2020

اشتغال‌زایی برای ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار در سال ۱۳۹۸به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعضای هیات امنای این نهاد با آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

رئیس کمیته امداد در این دیدار با اشاره به اقدامات این نهاد در رزمایش ایران همدل و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه‌ریزی کمیته امداد راه‌اندازی ۳۱۳ آشپزخانه و طبخ پنج میلیون پرس غذای گرم بود که با مشارکت مردم هزار و  ۸۱۰ مرکز پخت غذا ایجاد و ۱۱ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

بختیاری با بیان اینکه مردم نیکوکار در ماه مبارک رمضان امسال ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند، افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته غذایی در ماه پر فیض رمضان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد که حدود ۵۰۰ هزار بسته آن توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه شده بود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، ایجاد سالانه ۷۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ معادل ۱۷۰ هزار شغل، سال ۹۷ حدود ۱۴۸ هزار و سال ۹۸ بیش از ۱۷۵هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۴۱ درصد اشتغال کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده است، ادامه داد: این نهاد سال گذشته برای ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است.

بختیاری راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی را نمونه بارز بانکداری اسلامی دانست و تأکید کرد: این صندوق در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۵ هزار نفر پرداخت کرد که ۸۰ درصد آنان مددجو و ۲۰ درصد اقشار نیازمند بودند.

رئیس کمیته امداد دغدغه اصلی این نهاد برای مددجویان و اقشار نیازمند در شرایط کنونی را مسکن و افزایش چندبرابری اجاره‌بها دانست و افزود: طی روزها و هفته‌های آتی قرارداد رهن و اجاره ۷۰ هزار خانوار مددجویی به اتمام می‌رسد که در این شرایط سخت باید به فکر آنها بود و اقدامی برای آن‌ها انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این دیدار، کمیته امداد را استوانه‌ای قوی برای اقدامات حمایتی در کشور دانست و گفت: خدمات کمیته امداد در رسیدگی به معیشت مددجویان و نیازمندان وظیفه ذاتی این نهاد است اما فعالیت‌های کمیته امداد در سال‌های اخیر، فراتر از وظایف و مسئولیت‌ها بوده است.

آیت‌‎الله علم‌الهدی به اقدامات انجام شده در رزمایش ایران همدل اشاره کرد و افزود: در رزمایش اخیر که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد، محور قرارگاه و فعالیت کمیته امداد بود و انصافاً این رزمایش به نمونه همدلی و کمک مومنانه در جامعه تبدیل شد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در رزمایش ایران همدل شاهد بودیم که مردم در کنار کمیته امداد فعالیت کردند و در نهایت با محوریت این نهاد، کمک‌ها به بهترین شکل انجام شد.

وی با اشاره به همکاری موفق آستان قدس رضوی و کمیته امداد در تامین معیشت نیازمندان و ایجاد اشتغال برای آنان، خاطرنشان کرد: در موقعیتی که دستگاه‌های اقتصادی کشور با مشکل روبه‌رو هستند، کمیته امداد در میدان ایستاده و با گسترده کردن فعالیت‌هایش، به‌صورت اثرگذار به یاری محرومان شتافته است.

آیت‌‎الله علم‌الهدی به اثرات نامطلوب بیماری کرونا بر وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: کرونا خسارت‌های زیادی به بدنه کسب‌وکار مردم وارد کرده و در این شرایط نقش ویژه نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد بیش از پیش آشکار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در حاشیه شهر مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بدون برخورداری از خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی زندگی می‌کنند که در ستاد حاشیه شهر، با محوریت کمیته امداد، اقدامات خوبی در این مناطق انجام شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سابقه فعالیت‌های انقلابی و ارزشی مدیران و اعضای هیات امنای کمیته امداد، گفت: خدمات و فداکاری‌های فوق‌العاده‌ای که در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمنان و جریان‌های غیر ارزشی نشان دادید، سند عظیم و پرونده بزرگی از نظر شخصیت انقلابی برای شما رقم زده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار