پاسخ شهید قاسم سلیمانی به شبهه‌ای علیه مدافعان حرم+ فیلم

«هدف مدافعان حرم از حضور در عراق و سوریه» یکی از موضوعاتی است که درباره آن شبهاتی مطرح شده و می‌شود؛ بنابراین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیش از آویختن مدال مبارک و زرین «شهادت» برگردن خود، به این شبهه پاسخ داده‌اند.
کد خبر: ۴۰۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۳ - 20June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «زخم‌زبان» به مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها، موضوعی است که از ابتدای حضور داوطلبانه مستشاران ایرانی در عراق و سوریه، دل‌های رزمندگان محور مقاومت خصوصاً خانواده‌های شهدا را آزرده‌خاطر کرد؛ براین اساس، رسانه‌های بیگانه و لیبرال‌های داخلی که معمولاً دیدگاه مادّی نسبت موضوعات دارند، شبهاتی را درباره اهداف رزمندگان مدافع حرم برای حضور در جبهه مقاومت، در داخل کشور ایجاد عنوان کردند؛ از شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» گرفته تا تهمت بزرگی با مضمون «رزمندگان مدافع حرم برای پول به سوریه و عراق می‌روند» و...

همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند «بکشید ما را، ملت بیدارتر خواهند شد»، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب خروش سیل عظیم ملت ایران شد و نشان داد، هر آن‌چه بیگانگان و مزدوران داخلی آن‌ها علیه محور مقاومت بافته بودند، پنبه شده و خون سردار دل‌ها مجدداً درخت انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کرد و موجب تقویت وحدت ملی شد.

بیداری بیش از پیش ملت بعد از شهادت حاج‌قاسم و خنثی شدن فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی اسلام، نباید موجب شود که گمان کنیم دیگر هیچ فتنه‌ای اتحاد میان کشورهای منطقه و محور مقاومت را تهدید نمی‌کند؛ چراکه همان فتنه‌گرانی که تا پیش از شهادت سردار دل‌ها، علیه محور مقاومت فتنه‌انگیزی کرده و به مدافعان حرم زخم زیان می‌زدند، این‌روزها نیز دست از فتنه‌گری خود نکشیده‌اند؛ بلکه با دیدن سیل خروشان ملت، به سوراخ‌موش رفته‌اند و بی‌تردید منتظر هستند تا در فرصتی مناسب، مجدداً سر از سوراخ بیرون آورده و علیه محور مقاومت فتنه‌انگیزی کنند؛ خصوصاً با سوءاستفاده از وضعیت نامناسب معیشتی جامعه.

«هدف مدافعان حرم از حضور در عراق و سوریه» یکی از موضوعاتی است که درباره آن شبهاتی مطرح شده و می‌شود؛ بنابراین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیش از آویختن مدال مبارک و زرین «شهادت» برگردن خود، به این شبهه این‌گونه پاسخ داده‌اند:

«شما می‌دانید! البته کسانی که بعداً صدای من را هم می‌شنوند و یا [تصویر من را] می‌بینند، می‌دانند. همه این کسانی که امروز در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، برخلاف همه صحنه‌های دیگری که ما، مانند جنگ تحمیلی داشتیم و صحنه‌های دیگری... این‌ها داوطلبانه، نه داوطلبانه، [بلکه] ملتمسانه در این صحنه حضور پیدا کردند».

بی‌شک سردار دل‌ها می‌دانست که در آینده نیز همانند دوران حیات پربرکت خود، فتنه‌ها علیه محور مقاومت وجود دارد؛ بنابراین در ابتدای سخنان خود، جمله «کسانی که بعداً صدای من را هم می‌شنوند و یا [تصویر من را] می‌بینند» را به‌کار برد و در ادامه اشتیاق رزمندگان مقاومت برای دفاغ از حرم را مورد اشاره قرار داد، اشتیاقی که اگر با مخالفت روبه‌رو می‌شد؛ کار رزمندگان را به «التماس» می‌کشاند.

سردار دل‌ها همچنین در ادامه سخنان خود، یکی از صحنه‌هایی که بیان‌گر اعتقاد راسخ مدافعان حرم در اهداف آن‌هاست را تشریح کرد و گفت: «پدر خانم شهید، به من التماس می‌کرد [که] به‌عنوان مدافع حرم پذیرفته شود و عجیب‌تر از این، دیدم این دختر جوانی که بچه شش ماهه شهید را با خودش حمل می‌کند، او هم به من التماس می‌کند [که] پدر من را به‌عنوان مدافع حرم بپذیرید».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها