معاون اشتغال کمیته امداد:

رایزنی برای افزایش تسهیلات مددجویان کمیته امداد/ تعیین سقف تسهیلات واگذار شود

حجت‌الله عبدالملکی از رایزنی با بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: تعیین سقف تسهیلات به کمیته امداد سپرده شود.
کد خبر: ۴۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 13June 2020

رایزنی برای افزایش تسهیلات مددجویان کمیته امداد/ تعیین سقف تسهیلات واگذار شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الله عبدالملکی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگویی در خصوص اعتبارات اشتغال در سال جاری، اظهار داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اعتبارات داخلی امداد است که برای اشتغال مددجویان اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی تأسیس شده و صد درصد متعلق به کمیته امداد است و قصد داریم در سال جاری در جهت توسعه اشتغال و رفع فقر اعتبارات این صندوق را افزایش دهیم.

عبدالملکی گفت: در مجموع شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم و پیش بینی می‌کنم اگر صد درصد این منابع اختصاص پیدا کند ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد می‌شود.

معاون اشتغال کمیته تاکید کرد: در حال رایزنی با بانک مرکزی و بانک‌های دیگر هستیم برای اینکه بتوانیم منابع بیشتری را برای اشتغال مددجویان دریافت کنیم.

عبدالملکی اظهار داشت: برای افزایش بودجه فنی مربوط به اشتغال مانند هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، هزینه‌های مشاوره شغلی، هزینه‌های مربوط به راهبران شغلی و توسعه زیرساخت‌های نهادهای دانش بنیان در حال مذاکره هستیم که امیدوارم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بنیادهای دیگر مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم این منابع را جذب کنیم.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: بار اشتغال محرومان که بر زمین مانده آنقدر بزرگ است که قطعاً نهادی مانند امداد به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن بربیاید. به همین دلیل از همه نهادها در این خصوص کمک می‌خواهیم.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ وام مددجویان نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود یا خیر، اظهار داشت: متأسفانه سقف تسهیلات پرداختی امداد در اختیار کمیته امداد نیست و این سقف را شورای عالی اشتغال کشور تعیین می‌کند و بعد مصوبه شورای عالی اعتبار را می‌گیرد و در نهایت به ما ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این سقف را سال گذشته با تلاش بسیار به ۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم و متقاضی افزایش این عدد هم هستیم اما مراجع قانونی عنوان شده موافقت نکردند. البته این ۵۰ میلیون تومان به عنوان سقف تسهیلات است و میانگین تسهیلات پرداختی ما در سال گذشته ۳۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته عبدالملکی، بستگی به طرح و اشتغالزایی و نیاز مددجویان، وام و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود. با این حال ما متقاضی این هستیم که دستگاه‌های قانونگذار در کشور اختیار تعیین سقف تسهیلات را به عهده کمیته امداد بگذارند چرا که بسیاری از مواقع طرح‌هایی داریم که بسیار عالی هستند ولی چون تسهیلات بیشتر و سرمایه بیشتری نیاز دارند نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار