معرفی کتاب؛

«روزهای روشن»

کتاب «روزهای روشن» زندگینامه و خاطرات حجت‎الاسلام «محمد مهدی روشن» از روحانیون مبارز و انقلابی استان لرستان است که حجت‌الاسلام «رمضان تیموری» آن را به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۴۰۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ - 13June 2020

«روزهای روشن»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب‌ «روزهای روشن» زندگینامه و خاطرات حجت‎الاسلام و المسلمین «محمد مهدی روشن» از روحانیون مبارز و انقلابی استان لرستان است که حجت‎الاسلام «رمضان تیموری»  آن را نگاشته است.

این کتاب به چهار فصل تقسیم شده است که در فصل اول خاطرات دوران کودکی و نوجوانی راوی آمده است، در فصل دوم ورود حجت‌الاسلام روشن به حوزه علمیه قم و خاطرات وی از اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نگاشته شده است، فصل سوم کتاب به فعالیت‌های راوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده شده است و فصل چهارم شامل اسناد، مدارک و تصاویر است.

این کتاب 215 صفحه‌ای را انتشارات سوره مهر در سال 1394 چاپ و منتشر کرد.

برشی از متن کتاب:

در خیابان علوی، پیشاپیش جمعیت راهپیمایی کننده، خیابان‌ها را طی می‌کردیم و برعلیه رژیم پهلوی شعار می‌دادیم. افرادی رادیوهای کوچک در دست داشتند؛ گوش به رادیو منتظر ندای پیروزی انقلاب بودند. برنامه‌های عادی رادیو در این چند روز به هم خورده بود فقط با موسیقی وقت گذرانی می‌کردند. منتظر قطع این هم بودیم. تا اینکه صدای موسیقی قطع شد و صدایی آشنا به گوش رسید. این صدا به نام خدا شروع شد. گوینده با قاطعیت سخن گفت و اعلام کرد:«این صدای انقلاب است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار