سردار اشتری خبر داد؛

الحاق ۲۶۰ خودرو به ناوگان خودرویی پلیس راهور ناجا

فرمانده ناجا با اشاره به تقویت سیستم‌های هوشمند و به‌کارگیری فناوری‌های روز در پلیس راهور گفت: امروز ۲۶۰ خودروی جدید به ناوگان خودرویی پلیس راهور ناجا اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ - 14June 2020

افزوده شدن 260 خودرو به ناوگان خودرویی پلیس راهور ناجا/ پلیس باعث امنیت و آرامش جامعه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح امروز در رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با عنوان «ارتقاء توان و تحرک عملیات پلیس راهور ناجا» که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با بیان اینکه پلیس راه و پلیس راهور در تعطیلات، سرما، گرما در محل‌هایی که ایستادن سخت است، حضور دارد، اظهار داشت: امروز افتخار نیروی انتظامی این است که خدمتگزار مردم است؛ پلیس باعث آرامش و امنیت است و اعتماد مردم روز به روز به این مجموعه خدماتی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بخشی از توانمندی و ظرفیت‌های پلیس راهور ناجا به نمایش گذاشته شده است، گفت: امروز در رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا ۲۶۰ خودروی جدید به ناوگان پلیس راهور ناجا اضافه می‌شود.

سردار اشتری گفت: روند الحاق خودرو به پلیس راهور تا پایان سال ادامه خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌کنیم در جهت تحرک و توان عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تا پایان سال بتوانیم ناوگان خودرویی این پلیس را تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: علی‌رغم اینکه به دلیل تحریم‌ها در وضعیت خاصی اعم از بودجه و اعتبارات هستیم، اما باید بگویم بر مبنای اولویت‌ها، تجهیزات، اعتبارات و امکانات را به پلیس‌های مختلف تزریق می‌کنیم و هرگز در مسیر رشد و پویایی، بن‌بست نمی‌بینیم.

وی یادآور شد: در تزریق و تخصیص اعتبارات، امکانات و تجهیزات، جایی که منشأ اثر برای امنیت و آرامش مردم است، برای ما اولویت دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به پنج رویکرد اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال جاری اشاره و بیان کرد: انتظام‌بخشی به جریان ترافیک با به‌کارگیری توان تجهیزاتی و انسانی با هدف تسهیل در تردد، رویکرد اصلی است و نظم‌بخشی به ترافیک و ا رتقاء فرهنگ ترافیکی باید برای پلیس راهور ناجا یک اولویت باشد.

وی افزود: کاهش تصادفات به‌ویژه فوتی و جرحی از دیگر راهبرد‌های ما است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته و همواره بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تأکید داشته‌ند و در شهریورماه سال ۹۶ در همین مکان مقدس یعنی دانشگاه علوم انتظامی امین به این مهم اشاره کردند که ناجا تمام توان و ظرفیت خود را برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای پای کار بیاورد و به سهم سایر دستگاه‌ها نیز اشاره فرمودند.

سردار اشتری با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول می‌توانند در کاهش تصادفات مؤثر باشند، ادامه داد: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی بهتر و تمرکز بیشتر شاهد این روند کاهشی باشیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد: تقویت سیستم‌های هوشمند و به‌کارگیری فناوری‌های روز از دیگر راهبرد‌های این پلیس و سایر پلیس‌ها است؛ یکی از برنامه‌هایی که در نیروی انتظامی از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ به تحقق برسد بحث هوشمندسازی پلیس است که بحمدالله در این حوزه گام‌های خوبی برداشته شده است و البته پلیس راهور باید در هوشمندسازی پیشتاز باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: هوشمندسازی در پلیس راهور ناجا تجلی پیدا کرده و بخشی از مأموریت‌های این پلیس و خدمات‌دهی به مردم با روند هوشمندسازی دنبال و اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به رویکرد‌های آموزشی و فرهنگی با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای آگاهسازی مردم، ارتقاء فرهنگ ترافیک و... از دیگر راهبرد‌های اولویت‌دار این پلیس است.

فرمانده ناجا تسهیل در ارائه خدمات پلیسی به مردم در راستای تحقق دولت الکترونیک را از دیگر رویکرد‌های جدی پلیس راهور در سال جاری معرفی کرد و گفت: این مهم باید به جد دنبال شود؛ البته ناجا در تحقق این موضوع از سال‌های گذشته گام‌هایی را برداشته است.

اشتری اضافه کرد: زمینه هوشمندسازی، الکترونیکی شدن است که در ناجا شاهد اجرایی شدنِ این روند هستیم به گونه‌ای که ثبت کروکی هوشمند، هوشمندسازی ثبت جرایم و... بخشی از این اقدامات است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار