پدر شهید «حسن عشوری»:

شهید «عشوری» پایبند به اصول انقلاب بود/ خانواده‌های شهدا هرگز اختلاس‌گران را نمی‌بخشند

پدر شهید «حسن عشوری» خطاب به مفاسد اقتصادی و اختلاس گران در داخل نظام، گفت: خانواده‌های شهدا هرگز چنین افرادی را نمی بخشند و لذا این خواسته شهداست که مجازات اسلامی و قانونی برای مفاسد اجرایی شود.
کد خبر: ۴۰۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 14June 2020

شهید «عشوری» پایبند به اصول انقلاب بود/ خانواده های شهدا هرگز اختلاس‌گران را نمی بخشندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «امیرعلی عشوری» پدر بزرگوار شهید «حسن عشوری»، اولین شهید وزارت اطلاعات در مقابله با گروه های تکفیری، در گفت وگویی با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد شهادت فرزندش در بیست وسوم خرداد، اظهار داشت: فرزندم سرباز گمنام امام زمان (عج) بود و خیلی چیزها از او یاد گرفتیم.

وی با بیان اینکه ایشان از دوران کودکی به همراه پدر و مادر در مساجد و مراسمات مذهبی حضور پیدا می کرد، گفت: حسن تک‌فرزند ذکور بنده بود و خدا را شاکریم که با شهادتش مایه افتخار و سربلندی خانواده اش شد.

پدر شهید عشوری، با اشاره به نظر این شهید درباره مسئولان، خاطرنشان کرد: ایشان همواره از مسئولان می‌خواست در خط اسلام و انقلاب و ولایت فقیه باشند و برای دین و میهن و مردم کار کنند و با تلاش و کوشش خود اجازه ندهند دشمنان اسلام و انقلاب به این کشور نفوذ کنند و مردم را به گمراهی بکشند.

عشوری، با بیان اینکه فرزند شهیدم همواره پایبند به اصول انقلاب بود، خاطرنشان کرد: ایشان فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی نباید به دست نااهلان بیافتد را سرلوحه کارهای خویش قرار داده بود و لذا در بیست وسوم خردادماه سال ۹۶ مصادف با نوزدهم رمضان در راه دفاع از میهن به شهادت رسید.

وی با اشاره به تحرکات گروه تکفیری انصارالفرقان در منطقه چابهار و تلاش آنان برای منفجر کردن سپاه و مسجد جامع این شهر، یادآور شد: این شهید بزرگوار به همراه همرزمان خود مانع از انجام این عملیات شدند و تکفیری ها را به درک واصل کردند. سرانجام نیز تیر یک انسان ظالم تکفیری به قلب حسن اصابت کرد و او را به شهادت رساند.

پدر شهید عشوری، خطاب به مفاسد اقتصادی و اختلاس گران در داخل نظام، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا هرگز چنین افرادی را نمی بخشند و لذا این خواسته شهداست که مجازات اسلامی و قانونی برای مفاسد اجرایی شود.

مادر شهید عشوری نیز در همین گفت وگو، زندگی شهدا را سراسر خاطره دانست و بیان کرد: از زمانی که حسن متولد شد تا زمانی که در محل خدمتش در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید را به یاد دارم.

وی با اشاره به نگرانی های خود درباره فرزندش، اضافه کرد: گاهی اوقات با او تماس می گرفتم و جواب مرا نمی‌داد؛ لذا نگرانی وجودم را فرا می گرفت و زمانی که با من تماس می گرفت، از او گله می کردم. تنها پاسخ او در مقابل نگرانی و شکایت من این بود که «باید پول حلال به دست آورم و لذا در ساعات اداری و زمانی که مشغول خدمت هستم، نمی توانم وقتم را به خانواده و کارهای شخصی اختصاص دهم».

مادر شهید عشوری، از مسئولان خواست تا شهدا را الگوی خود قرار دهند و یادآور شد: فرزندم جانش را کف دست گرفته بود تا از اسلام و انقلاب و میهن دفاع کند؛ اما می خواست حلال ترین روزی را به دست آورد. امروز خوشحالم که فرزندم در راه اسلام و امام حسین (ع) فدا شده تا دین بماند و اگر فرزندانی شبیه حسن داشتم دوباره تقدیم انقلاب می کردم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار