معرفی کتاب؛

«در حسرت آخرین نگاه»

کتاب «در حسرت آخرین نگاه» به مرور زندگینامه برادران شهید «قربان‌‌حسین و کرم احمدی بفراجرد» از شهدای استان اردبیل پرداخته است.
کد خبر: ۴۰۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 17June 2020

«در حسرت آخرین نگاه»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، کتاب «در حسرت آخرین نگاه» به سرگذشت برادران شهید « قربان‌حسین و کرم احمدی بفراجرد » از شهدای استان اردبیل پرداخته که به کوشش «فاطمه و فیروزه امیری» و با ویراستاری«بابک سلطانی» به نگارش در آمده است.

این کتاب 99 صفحه‌ای را انتشارات «خط هشت» در سال 1397 به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب:

چند ماه بعد، یکی از دوستانش به مرخصی آمده بود‌؛ می‌گفت‌: ما می‌رویم‌، تا قربان‌حسین برای مرخصی برگردد‌. اما با گذشت دو، سه ماه انتظار، خبری از قربان‌حسین نداشتیم.

پدر و دو برادرش‌، برای کسب وکار به گیلان رفته بودند.

‌مردی در خانه نبود‌ تا مادر را از نگرانی رهایی بخشد‌.

مادر مسیر شهر را در پیش گرفت‌، تا طی تلگرافی، از سلامت فرزندش باخبر شود‌. بعد از مدتی‌، جوابی از سوی قربان دریافت شد: من در سلامت کامل هستم، اما شاید دیگر برنگردم‌.

او به یقین، با عشق‌، خود را برای شهادت آماده کرده بود و جواب نامه‌اش، گویای تمام این ماجرا بود‌.

با گذر روز‌ها و شب‌های پریشانِ عمرم‌، شبی در خواب دیدم، دسته عزاداری بزرگی در روستا، در حال برگزاریست‌.

وقتی پرسیدم دسته عزاداری برای چیست؟ وای چرا من روسری‌ در سر ندارم‌؟

بلافاصله دیدم بر روی‌ سرم روسری مشکی رنگ انداختند‌.

در عالم رویا ناراحت شده گفتم این چه کاریست، مگر من نوعروس نیستم؟ عروس‌ها را روسری سپید شایسته و سیاهی از برای ظلمت و غم است‌؛ سریع از سرم برداشته زیر پاهایم انداختم.

شب شد، در خواب دیدم سیل بزرگی‌، قالی خانه‌ام را از من گرفته، با خود بُرد. این لحظات در حالی سپری می‌شد که تک تک اعضای خانواده‌ی همسرم را غرق در غم می‌دیدم‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار