استاندار مرکزی:

شورای اسلامی اراک در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد

«سید علی آقازاده» گفت: نیاز است که شورای اسلامی اراک امسال در خصوص تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برنامه‌ریزی منسجمی داشته و استفاده حداکثری از ظرفیت خود برای عمل به تعهدات در قبال این پروژه داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 14June 2020

شورای اسلامی کلانشهر اراک در تکمیل موزه دفاع مقدس برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشدبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی امروز در بیست و هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری اراک در طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند مصوبات شورای اسلامی است، بنابراین این نهاد باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرده و در سال جاری عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

وی افزود: شورای اسلامی کلانشهر اراک در دوره چهارم فعالیتش متعهد شده بود مبلغی را برای تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان بپردازد و انتظار است که اعضای شورای اسلامی شهر اراک در دوره پنجم این تعهدات زمین مانده را عملی کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شورای اسلامی کلانشهر اراک تعهداتی را در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دارد که بخش عمده‌ا آن محقق نشده و نیاز است عملکرد در این حوزه برای مدیریت ارشد اجرایی استان شفاف شود و این تکالیف هرچه سریعتر انجام شوند.

آقازاده ادامه داد: با وجود اینکه شورای اسلامی شهر اراک عملکرد قابل قبولی در طرح‌های مدیریت شهری دارد اما باید پذیرفت که در خصوص تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که یکی از شاخص‌های ارزیابی استان‌ها در طرح ملی است مشکلاتی وجود دارد.

وی گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از نیازهای مالی شهرداری کلانشهر اراک پارسال از محل منابع دولتی با جمع‌آوری عوارض تامین شد و انتظار می‌رود این نهاد خدماتی بخشی از اعتبارت خود را در تکمیل موزه که گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ انقلابی، ایثار و شهادت است به کار بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: بخش‌های مختلفی از موزه دفاع مقدس استان مرکزی تکمیل شده و قسمت‌هایی از قبیل ساختمان اصلی و محوطه‌سازی نیز از پیشرفت بالایی برخوردار است و تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان این است که این بنیان فرهنگی و معنوی تا پایان سال آتی تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار مرکزی متذکر شد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی با کمترین اعتبار ممکن آغاز شده و اگر هماهنگی، همدلی و مشارکت گسترده دستگاه‌های دولتی نبود موفقیت‌ کنونی به‌دست نمی‌آمد و این نشان از روحیه انقلابی و توجه ویژه مدیران استان به ارزش‌ های ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار