نماینده مردم کازرون در مجلس مطرح کرد؛

حرکت مجلس یازدهم روی ریل شفافیت

فریدون عباسی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مسیر شفافیت تدریجی عملکرد خوبی خواهد داشت، گفت: شفافیت باید از قبل از ورود به مجلس با مشخص شدن حزب، تفکر و دیدگاه کاندیدا مشخص شود.
کد خبر: ۴۰۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ - 14June 2020

حرکت مجلس یازدهم روی ریل شفافیتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه شکی بر لحاظ شفافیت در آرا وجود ندارد، اظهار داشت: نباید انتظار شفافیت داشته باشیم زیرا ابتدا باید جامعه ظرفیت شفافیت را داشته باشد و افراد از حزب‌های خاص تعریف‌ شده به مجلس آمده باشند.

وی با بیان اینکه شفافیت امری دوطرفه بوده و نباید تنها از نماینده مجلس انتظار آن را داشت، افزود: جامعه باید نمایانگر شفافیت حتی از قبل از انتخابات باشد یعنی مشخص کند نماینده مربوط به کدام حزب بوده و دیدگاه اقتصادی، سیاسی و تفکر وی در خصوص سیاست خارجی به چه شکل است.

عباسی با تأکید بر اینکه نماینده‌ها از قبل از آغاز دوره نمایندگی باید جهت گیری شفافی داشته باشند، تصریح کرد: باید بدانیم یک کاندید به طور مثال به تنش‌زدایی معتقد است یا به تهدید‌زدایی که اگر اطلاع از این موارد حاصل شود به طور حتم دیگر نیازی نیست که به او بگوییم شفاف باش زیرا مواضع خود را از قبل گفته است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان برای اینکه رأی مردم را کسب کنند مجبور به تغییر اظهارات و وعده‌های خود در حوزه‌های انتخابیه از یک منطقه به منطقه دیگر هستند، افزود: هر چند بنده اظهارنظر یکسانی در همه جا داشته و وعده‌ای به کسی نداده و در باند و حزب خاصی نیز عضو نبوده و نیستم اما باید بپذیریم این موضوع وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در مورد شفافیت، مجلس باید تصمیم بگیرد که کجا جلسه علنی و در چه زمانی نشست غیرعلنی برگزار شود، تصریح کرد: نمایندگان حق قانونی دارند که نظرات خود را بیان کنند زیرا گاهی شفافیت در موضوعی می‌تواند در حوزه انتخابیه برای نماینده مشکل ساز شود.

برجام و چوب حراج دولت بر دستاوردهای ملی

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سؤال که شفافیت آرا در مسائلی همچون برجام برای رفع ابهامات بسیار مردم کارساز بود یا خیر، گفت: مشکلی با شفافیت ندارم به طور مثال در خصوص برجام نیز انتقادات خود را بارها مطرح کرده‌ام.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مسیر شفافیت تدریجی عملکرد خوبی خواهد داشت، افزود: به طور حتم از این مجلس به بعد شفافیت آرا نمایندگان بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از همان شروع، دولت به حرف هیچ کسی توجه نکرد در حالی که حداقل امثال بنده می‌توانستیم در بحث‌های کمک کنیم.

عباسی با بیان اینکه دولت ظرفیت توجه به اظهارات مختلف را نداشت، گفت: متأسفانه دولت در بحث برجام به یک شکلات گاززده توجه کرد و دستاوردهای کشور را فروخت.

منبع: آنا

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار