حمله پهپادی به خودروی عناصر «حراس‌الدین» در ادلب سوریه ۲ کشته برجای گذاشت

رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه از کشته شدن دو سرکرده میدانی گروهک حراس الدین در ادلب سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ - 14June 2020

حمله پهپادی به خودروی عناصر «حراس‌الدین» در ادلب سوریه ۲ کشته برجای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های فعال در شمال سوریه از وقوع چند انفجار (حداقل سه انفجار) در استان ادلب (شمال غرب سوریه) خبر دادند.

این رسانه‌ها علت این انفجارها را حملات هوایی ناشناس از طریق پهپاد اعلام کردند که بر اثر آن چند نفر زخمی و یک نفر کشته شده است. برخی منابع، عامل این حملات را ائتلاف آمریکایی دانستند.

خبرگزاری «ثقه» سوریه (وابسته به مخالفان) یکشنبه گزارش داد که در حمله پهپادی امروز یک سرکرده گروهک «حُرّاس الدین» به نام «بلال الصنعانی» کشته شده است.

رسانه‌ها و منابع نزدیک به این گروهک، الصنعانی را فرمانده و مسؤول «ارتش صحرا» معرفی کردند که به همراه تروریست دیگری به نام «قسّام الأردنی»، مسؤول نظامی کل حراس الدین در این حمله کشته شده‌اند.

این دو عضور گروهک حراس الدین در حال حرکت با خودرو بودند که موشک به خودروی آن‌ها اصابت کرده‌است. تصاویر منتشر شده از خودروی آسیب دیده، نشان می‌دهد که موشک‌های استفاده شده، از نوع «نینجا»ست.

آمریکایی‌ها پیشتر در استان ادلب علیه این گروهک از این موشک استفاده کرده و یک تن از سرکرده‌های آن را کشته بودند. هنوز آمریکا در این باره واکنشی نشان نداده است.

موشک مخفی و محرمانه نینجا (AGM-۱۱۴R۹X)، نوع ارتقا یافته‌ای از موشک «هِل‌فایر» - تولید مشترک کمپانی‌های لاکهید مارتین، بوئینگ و نورثروپ گرومن – است که دارای کلاهک جنگی غیرانفجاری برای نفوذ به عمق حجمی از ۴۵ کیلوگرم فلز، بتن یا هر سازه‌ای با دقت حداکثری است.

کشورهایی که گفته می‌شود آمریکا موشک نینجا را در آنها آزمایش کرده، شامل سوریه، یمن، لیبی، عراق و سومالی می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها