شاعر، نویسنده و ناشر متون دفاع مقدس:

رزمندگان، زینب‌گونه از جنگ تحمیلی روایتگری می‌کنند

«محمدتقی عزیزیان» گفت: رزمندگان اسلام زینب‌گونه خاطرات جنگ تحمیلی را روایت می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 15June 2020

«محمدتقی عزیزیان» شاعر، نویسنده و ناشر متون انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در لرستان، اظهار داشت: روایت خاطرات در واقع روایت تاریخ است و دارای اهمیت بسیاری است و یک مسئولیت تاریخی دارد، همچون رزمندگان که بخشی از تاریخ را در سینه خود دارند و باید منتقل کنند، چه با خوبی‌ها و بدی‌هایش، هم ارزش مردم ‌شناسی دارد و هم اینکه ما در دوره‌های قبلی شیوه زندگی­مان چگونه بوده و با کشورهای همسایه چگونه مراوده داشتیم و به چه علتی باعث شده که ما درگیر شویم و جنگ پیش بیاید.

وی افزود: زمینه جنگ‌ها و فلسفه جنگ‌ها، مثل جنگ ایران و عراق که جنگ عقیدتی بود، یک انقلاب فرهنگی به حساب می‌آمد. این جنگ‌ها خیلی خرده فرهنگ‌های خوبی را می‌‌آورد که در دفاع ما منعکس شده است، مثل جوانانی که به جبهه می‌آیند و سن و سال جنگیدن هم ندارند و شناسنامه‌های خود را دست‌کاری می‌کردند و به جبهه می‌رفتند.

عزیزیان تصریح کرد: این جوانان خودشان الگو هستند و معرفی چهره امروزه ما، قرار نیست که هر روز ما با یک کشور درگیر بشویم و چهره بسازیم و شدنی هم نیست، ما در طول تاریخ فقط یک حسین فهمیده داریم، یک شهید همت داریم، یک شهید بروجردی داریم که ممکن است تا 500 سال دیگر هم تکرار نشود و ما برای 500 سال آینده چهره داریم که همین‌ها هستند.

شاعر، نویسنده و ناشر متون انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اینکه روایت چهره های دفاع مقدسی با همرزمانشان است گفت: رزمندگان اسلام در واقع زینب گونه خاطرات جنگ را روایت می‌کنند. دفاع مقدس ما شبیه فضای کربلا بود، همان تشنگی و تحریم را داشتیم و از روبه رو هم با ما جنگیدند، همان جایی که نگذاشتند حضرت عباس (ع) به آب برسد، در جنگ تحمیلی هم فرصت ندادند که ما به خیلی از چیزها برسیم، حتی برای دفاع از خودمان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار