مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

شهدا و رزمندگان جهاد سازندگی نماد جهادگران فی سبیل‌الله هستند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: شهدا و رزمندگان جهاد سازندگی، مظلومانه و بی‌سنگر به دفاع مقدس پرداختند و به یقین آنها نماد جهادگران فی سبیل‌الله هستند.
کد خبر: ۴۰۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 15June 2020

شهدا و رزمندگان جهاد، نماد جهادگران فی سبیل الله هستند

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل اظهار داشت: رزمندگان و شهدای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط جنگی و بدون پناه و سنگر به تکلیف الهی خود عمل کردند و مجروح و جانباز و شهید شدند.

واحد افزود: جهادگران رزمندگانی بودند که همواره در ایثار جانشان در خط مقدم شهادت طلبی حاضر بودند و عبارت «سنگر‌سازان بی‌سنگر» شایسته آنها است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اردبیل گفت: جهادگران جهادسازندگی در زمان دفاع مقدس هم پای نیروهای انتظامی و نظامی ولی بدون سلاح و سنگر و پناهگاه در خطوط مختلف نبرد حضور داشتند و نسل‌های مختلف باید با این گونه رزم و جهاد بیشتر آشنا شوند و قدر دان دستاوردهای آنان باشند و این امر وظیفه نویسندگاه و هنرمندان و راویان است.

واحد با اشاره به برگزاری دو دوره کنگره شهدای سنگر‌سازان بی‌سنگر در استان اردبیل گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل ضمن مشارکت در برگزاری این کنگره‌ها، کتاب‌های «علمداران جهاد» به نویسندگی «عمار احمدی» و «مردان مهتاب» به نویسندگی «پری آخته» حاوی زندگینامه شهدای جهاد استان اردبیل را تولید و منتشر کرده است.

این مسئول با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در سال جاری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، قصد جمع آوری اسناد و مدارک رزمندگان را جهت تکمیل بانک اسناد خود دارد متذکر شد: رزمندگان و شهدای جهاد سازندگی استان در اولویت ای طرح بزرگ تحقیقاتی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها