استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت تکمیل پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی

علیرضا رزم‌حسینی گفت: همه ما بر خود وظیفه می‌دانیم نسبت به تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی که عملیات اجرایی آن آغاز شده، گام برداریم تا با تکمیل آن، شاهد حضور زائرین و مجاورین بارگاه حضرت رضا (ع) و زائرین خارجی در این مرکز باشیم.
کد خبر: ۴۰۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 15June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار خراسان رضوی با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان بازدید کرد.

رزم‌حسینی در این دیدار اظهار داشت: هدف از حضورم در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحماتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همکاران وی است.

وی در ادامه با بیان اینکه با طراحی صورت گرفته مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی جزو موزه‌های برجسته کشور خواهد بود، اظهار داشت: این مرکز به عنوان میراث ماندگار دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام را در طول دفاع مقدس برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت تا آنها بدانند که امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه آحاد مردم دفاع از سرزمین اسلامی و انقلاب را وظیفه خود می‌دانند، خاطر نشان کرد: یگان‌های خراسان در دفاع مقدس اعم از سپاه، ارتش و بسیج به عنوان یگان‌های پیشتاز، منشأ بسیاری از خدمات بودند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس با حداقل امکانات در مقابل دنیای استکبار ایستاد، ابراز داشت: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی از برکات دفاع مقدس است و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را یک ضرورت دانست و ابراز داشت: همه ما بر خود وظیفه می‌دانیم نسبت به تکمیل این پروژه که عملیات اجرایی آن آغاز شده، گام برداریم تا با تکمیل آن، شاهد حضور و بازدید زائرین و مجاورین بارگاه حضرت رضا (ع) و زائرین خارجی از موزه باشیم. مصمم هستیم که با هماهنگی همه دستگاه‌های استانی توقفی در روند احداث این مرکز صورت نگیرد.

استاندار خراسان رضوی توجه به محتوای مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: محتوای این مرکز باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بیانگر دستاوردهای این حماسه ماندگار باشد.

وی در پایان به برگزاری کنگره ملی 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادهای استانی کنگره‌ای فاخر و در شأن استان خراسان رضوی برگزار شود و به همین مناسبت شاهد افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیز باشیم.

در ابتدای این نشست سردار یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی، گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته عمرانی در راستای احداث این مرکز ارائه کرد و گفت: برای تکمیل این مرکز در حوزه عمرانی 70 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تقاضا داریم با هدایت‌ها و فعالیت‌های استاندار خراسان رضوی و پیگیری‌هایی که صورت خواهد گرفت این اعتبار تأمین شود.

وی در ادامه به یادمان‌های شهدای گمنام استان خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: در سطح استان 20 یادمان شهید گمنام در حال ساخت است و در 31 نقطه جهت احداث یادمان شهدای گمنام هنوز اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم با دستورات و کارسازی که صورت می‌گیرد یادمان شهدای گمنام به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری کنگره ملی 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در این 51 مکان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: طرح دانشنانه استانی دفاع مقدس که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار استان رسیده و در بازه زمانی چهار ساله اجرائی می‌شود، در حال اجرا است.

این مسئول خاطر نشان کرد: جلد اول این دانشنامه در هفته دفاع مقدس همزمان با افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که درخواست داریم اعتبار سال 1399 تدوین داشنامه استانی دفاع مقدس براساس مکانیزمی که سال گذشته صورت گرفت، تأمین و واگذار گردد. 

در این نشست مقرر شد سازمان برنامه و بودجه استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای تأمین اعتبار جهت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مکانیزم و راه حل قانونی پیدا و ارائه نمایند.

همچنین مقرر شد برای تأمین اعتبار سال 1399 در خصوص تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس بر اساس مصوبه نشست شورای هماهنگی حفظ آثار اقدام شود.

در ابتدای این دیدار، استاندار خراسان رضوی با حضور در پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان ضمن بازدید از فاز یک موزه دفاع مقدس به عنوان ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه که در هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین ساختمان مقاومت اسلامی، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات عمرانی قرار گرفت.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار