معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران خبر داد؛

برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه مازندران

حجت الاسلام «مسعود قربانی» از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۰۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 15June 2020

برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «مسعود قربانی» معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز شهادت امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) در زندگی پربرکت خویش به ‌عنوان شخصیتی که به رئیس مذهب تشیع لقب گرفت، توانست در احیای ارزش‌های دینی در جامعه الگوی برجسته باشد و خدمات ارزشمندی به جهان اسلام ارائه کند.

وی با بیان این که نهضت علمی امام صادق (ع) و مبارزه با جریانات انحرافی الگوی جامعی برای جهان اسلام است، افزود: آن حضرت دارای صفات و ویژگی‌های منحصر به فردی است که هر یک از آنان الگوی گران‌بهایی برای هدایت جامعه بشری هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امام صادق (ع) با ایجاد یک جبهه فرهنگی در مقابل جریانات انحرافی، بنیانگذاری مکتب خانه‌های دینی و تربیت شاگردانی فاضل و ارزشمند توانست دین اجداد خود و پیامبر اسلام (ص) را حفظ کند.

قربانی بیان کرد: منصور دوانقی زمانی که مشاهده کرد روز به روز بر محبوبیت امام جعفر صادق (ع) در میان مردم و دانشمندان افزوده می‌شود، احساس خطر کرد و محدودیت‌هایی را برای آن امام همام ایجاد کرد و به بهانه‌های مختلف از تدریس ایشان و ارتباط با مردم ممانعت به عمل آورد و در شرایطی خاص با مسموم کردن آن حضرت را مظلومانه به شهادت رساند.

وی از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این مراسمات با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: محوطه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران پیش از آغاز مراسمات در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار