عضو پارلمان عراق:

مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی برگشت‌ناپذیر است

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور برگشت‌ناپذیر است.
کد خبر: ۴۰۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ - 15June 2020

مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی برگشت‌ناپذیر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکایی برگشت‌ناپذیر است، بر پایبندی مذاکره‌کننده عراقی به این مصوبه تأکید کرد.

وی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که پارلمان موضوع مذاکرات با آمریکا را پیگیری می‌کند و نشست‌هایی نیز به منظور اتخاذ تصمیم درباره همه امور مندرج در پرونده مذاکرات برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین گفت: کمیته مذاکرات با طرف آمریکایی نشست‌هایی را برای اجرای گفت‌وگو‌های اولیه برگزار کرده و قرار است، نشست‌های دیگری با محوریت بررسی حضور آمریکا در داخل عراق و دیگر پرونده‌ها برگزار کند.

الزیادی افزود: پارلمان و به خصوص کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی گفت‌وگو‌ها و برنامه‌های کمیته عراقی درباره مذاکرات با آمریکا را دنبال می‌کند.

به گفته این عضو پارلمان عراق، احزاب سُنی و کُرد با ادامه حضور آمریکا در این کشور موافق هستند، اما مذاکره‌کننده عراقی باید به این نکته توجه کند که عراق و پارلمان آن تصمیمی درباره اخراج نظامیان بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی اتخاذ کرده‌اند که برگشت‌ناپذیر است.

گفت‌وگو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به‌صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیرو‌های خارجی به‌ویژه نظامیان آمریکا از عراق است و برآورد‌ها حکایت از آن دارند که بیش از پنج‌هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیرو‌های حشدالشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌همراه «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی و همراهانشان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار