یادداشت/ هوشنگ نوبخت

سایه ویروس تبعیض بر ویروس کرونا در آمریکا

درست در برهه‌ای که مردم دنیا از ترس ابتلا به ویروس مرگبار کرونا از حداقل مراودات خود صرف نظر می‌کنند، مردم آمریکا و غرب به دنبال حداقل خواسته‌های خود، مرگ ناشی از ویروس کرونا را به جان خریده‌اند تا برای همیشه ویروس استبداد و نیرنگ و تبعیض را از جامعه و حاکمیت ناعادلانه سرزمین خود دور کنند.
کد خبر: ۴۰۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 19June 2020

خواب آشفته مجسمه سازان آمریکایی از شکستن تندیس های شیطانی

گروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ ـ هوشنگ نوبخت؛ ضرب المثل ایرانی «ماه، پشت ابر نمی ماند» مصداق واقعی و بارز این روزهای آمریکا و دنیای غرب است.

دنیای پر زرق و برق اما پوشالی و البته بی بند و باری که محصول تفکر حاکمان شومنیستی شان بوده و امپراطوری های رسانه ای هم دامن زدند که سال ها مردم مظلوم و محروم دنیا به این شوهای تلویزیونی دل ببندند و آرمان شهرهای مردم به اصطلاح جهان سوم را در ویترین رنگین کمانی ایالات متحده و ایادی اش جستجو کنند، این روزها پوست اندازی کرده است و ماهیت اصلی شان در حال برملا شدن است.

اینک اما فصل پرده برداری محتوایی و رسانه ای از ظواهر فریبنده و ماهیت اصلی کشورهایی است که از درون پر از مریضی و چالش و التهاب بودند و در ظاهر کروات ها را به رخ کت و شلوارهای آراسته شان پیوست می کردند که مبادا دنیا به دردهای نهفته شان پی ببرد.

تلنگر و بهانه مرگ یک سیاه پوست در آمریکا چنان بغض فرورفته مردم این کشور را ترکاند که گویی سال ها منتظر چنین فرصتی بودند تا خواسته های مادی و معنوی و انسانی شان را فریاد بزنند.

مردم آمریکا که همیشه مورد تکریم و احترام ملت و دولت ایران هم بوده اند و حساب شان کاملا از سیاست مداران استکباری شان جداست هیچ وقت به دلیل هجمه های دولتمردان شان و ذهنیت های نادرستی که رسانه ها از اقصی نقاط دنیا برایشان ساخته اند، نتوانستند همراهی مردم دنیا را با خودشان در انقلاب ها و جریان های سیاسی، اجتماعی داشته باشند.

خیلی جالب است که در اوج قرنطینگی جهان از بحران کرونا، شاهد خروش مردم آمریکا برای فریاد حداقلی شان در رسیدن به خواسته های انسانی و حقوق بشزی شان هستیم.

درست در برهه ای از زمان که مردم دنیا از ترس ابتلا به ویروس مرگبار کرونا از حداقل مراودات خود صرف نظر می کنند، مردم آمریکا و غرب به دنبال حداقل خواسته های خود، مرگ ناشی از ویروس کرونا را به جان خریده اند تا برای همیشه ویروس استبداد و نیرنگ و تبعیض را از جامعه و حاکمیت ناعادلانه سرزمین خود به دور کنند.

به زیر کشیدن و شکستن مجسمه ها و تندیس هایی که سمبل و نماد شعارهای دروغین حاکمان آمریکا بوده و هست، علامت بزرگ و زنگ خطری عمیق برای سازندگان همین مجسمه هاست. مجسمه هایی انسان ساز که خیلی از شیاطین در پشت هویت تاریخی و سمبلیک آنان قایم شده بودند و با افتادن آن ها از سکوهای افتخار در خیابان های آمریکا، ماهیت شیطانی سازندگان شان برملا شد.

ترس سازندگان مجسمه های نمادین از اینکه نوبت به خودشان برسد که از ذهن و فکر و دید مردم پایین کشیده شوند و  تابوی قدرت شان همچون تندیس ها به راحتی بشکند، خواب آشفته ای است که خیلی ها تعبیر کرده اند به زودی آنگونه که عدالت حکم می کند، محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار